آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

آلمان: خروج ترامپ از کاخ سفید هم روابط با آمریکا را ترمیم نمی‌کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,آلمان
وزیر خارجه آلمان گفت، روابط با واشنگتن با خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید تقویت نخواهد شد. رئیس‌جمهوری آمریکا روابط دو سوی آتلانتیک را بر سر هزینه‌های دفاعی و خط لوله نورد استریم ۲ تحت فشار گذاشته است. 

به گزارش ایسنا، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت تنش‌های کنونی میان آلمان و ایالات متحده با ناکامی دونالد ترامپ در پیروزی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حل و فصل نخواهد شد.

 

وزیر امور خارجه آلمان افزود: هر آنکه گمان می‌کند شراکت ترانس-آتلانتیک با حضور یک رئیس‌جمهوری دموکرات در آمریکا به آنچه بود بازمی‌گردد، تغییرات ساختاری را دست ‌کم می‌گیرد.

 

هایکو ماس ادامه داد: روابط ترانس-آتلانتیک اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و مهم باقی می‌ماند و ما روی تضمین این مساله که آن‌ها آینده‌ای دارند، کار می‌کنیم. اما به ترتیبی که آن‌ها در حال حاضر هستند، نیازهایی که طرفین دارند، دیگر تامین نمی‌کنند.    

 

ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید در سال ۲۰۱۷ بارها از آلمان انتقاد کرده است. او از آلمان می‌خواهد تا دو درصد تولید ناخالص داخلی خود را به امور نظامی اختصاص دهد و برلین را بابت عدم انجام این کار "خاطی" دانسته است.

 

او همچنین آلمان را بابت پروژه خط لوله نفت نورد استریم ۲ "اسیر دست روسیه" توصیف و تاکید کرد که رفتار آن با آمریکا در بحث تجارت "بسیار بد" است.  

 

آمریکا سال گذشته تعرفه ۲۵ درصدی برای فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی برای آلومینیوم علیه اتحادیه اروپا اعمال کرد و این اقدام به شدت روی صنعت خودروسازی آلمان تاثیر گذاشت. او همچنین تهدید کرد روی خودروهای وارداتی تعرفه اعمال کند؛ اقدام دیگری که برلین را هدف گرفت.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اوایل این ماه از کاهش چشمگیر تعداد نظامیان کشورش در آلمان خبر داد. وزیر خارجه آلمان در واکنش به آن گفت، چندین دهه شراکت نظامی پسا جنگ "نزدیک" میان آمریکا و آلمان در دوران ریاست جمهوری ترامپ "پیچیده" شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------