اذعان اسرائیل به اختلافات شدید در دولت ائتلافی و احتمال برگزاری انتخابات



"
به دنبال کشمکش‌های اخیر بین نتانیاهو و بنی گانتس بر سر مسائلی چون بودجه و طرح الحاق و تهدید اخیر نتانیاهو به انحلال دولت، تلویزیون رژیم صهیونیستی به تشدید اختلافات در دولت ائتلافی و احتمال برگزاری انتخابات جدید اذعان کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فلسطینی صفا به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که تناقض در اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و بنی گانتس، رهبر حزب "آبی سفید" و وزیر جنگ این رژیم درباره مسأله الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی و زمان اجرای این طرح، بیانگر اوج اختلافات در دولت است.

 

شبکه ۱۲ اسرائیل در گزارشی دراین باره اعلام کرد، فرصت‌هایی برای تشکیل ائتلاف دولتی جدید و رفتن به سمت برگزاری انتخابات دیگری وجود دارد.

 

طبق این گزارش، اختلافات در دولت پیرامون انتقال اختیارات مقابله با شیوع کرونا به وزارت جنگ و همچنین بودجه دولت است.

 

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل همچنین به نقل از یک مقام بلند پایه در حزب لیکود اعلام کرد که نتانیاهو درتلاش برای به حاشیه راندن گانتس و حزبش است.

 

نتانیاهو و گانتس درباره طرح الحاق نیز اختلاف نظر دارند؛ گانتس معتقد است که وضعیت کنونی اجازه اجرای طرح الحاق را نمی‌دهد و اشتغال مسأله‌ای مهم‌تر از طرح الحاق است اما در مقابل نتانیاهو می‌گوید که برای اجرای طرح الحاق نباید منتظر پایان دوره کرونا ماند.

 

درخصوص بودجه که جدیدترین مرکز اختلاف در دولت ائتلافی اسرائیل است گانتس درصدد است تا تأیید طرح الحاق را مشروط به تصویب بودجه دوساله دولت اسرائیل کند زیرا نتانیاهو خواهان آن است که بودجه اسرائیل فقط برای سال آتی تدوین و تصویب شود اما بنی‌گانتس اصرار دارد که باید بودجه برای دو سال آتی تصویب شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------