آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

انگلیس خواستار تحقیق درباره احتمال مسمومیت مخالف سرشناس پوتین شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , مخالف سرشناس پوتین
همزمان با انتقال سرشناس‌ترین مخالف «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به بیمارستانی در آلمان به دلیل آنچه مسمومیت وی خوانده می‌شود، وزیر امور خارجه انگلیس خواستار تحقیقات کامل در این رابطه شد. 

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شد که پس از انتقال «الکسی ناوالنی» روس به بیمارستان برای مداوا و «گذراندن مراحل درمانی حیاتی»، از نگرانی درآمده است.

 

وی سپس افزود: اینک ضروری است که درباره مسمومیت وی تحقیقات شفاف و کاملی انجام شود.

 

«یارمیش» دبیر مطبوعاتی ناوالنی پنجشنبه گذشته ادعا کرد زمانی که او سوار هواپیما شده بود تا از شهر تومسک به مسکو بازگردد، دچار مسمومیت عمدی شد و به همین دلیل هواپیما فرود اضطراری داشت.

 

ناوالنی که ۴۴ سال دارد، رهبر حزب روسیه نوین است که در اکثر تجمع‌های اعتراضی قانونی یا غیر قانونی در روسیه با موضوعات مختلف حضور می‌یابد یا مخالفان پوتین را دعوت به تجمع علیه سیاست های دولت می‌کند.

 

او اینک در بیمارستان Charite برلین آلمان تحت مداوا قرار گرفته و پزشکانی که وی را در انتقال به این کشور همراهی کردند، می‌گویند وضع سلامتی او باثبات است.

 

گفتنی است وزیر امور خارجه انگلیس در حالی از لفظ مسمومیت درباره ناوالنی استفاده کرده که این مساله هنوز به طور رسمی تائید نشده است.

 

رسانه‌های انگلیسی نیز با تداعی این حادثه به مسمومیت یک افسر امنیتی سابق روس در انگلیس، به استقبال تعبیر وزیر امور خارجه این کشور رفته اند.

 

لندن دو سال پیش مسکو را به دست داشتن در مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش که به انگلیس پناهنده شده‌اند متهم کرد و با این اتهام توانست کشورهای اروپایی و آمریکا را برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه متقاعد و ۱۵۰ دیپلمات‌ روس را از این کشورها اخراج کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------