آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

ژاپن برای دیدار بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی اعلام آمادگی کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ژاپن
نخست وزیر ژاپن در پیامی خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که آماده است تا بدون هرگونه پیش شرطی با رهبر کره شمالی دیدار کند. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر جدید ژاپن روز جمعه در یک پیام ویدئویی خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: «به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن، آمادگی دارم که با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بدون هرگونه شرطی دیدار کنم».

 

سوگا در ادامه گفت: «برقراری یک رابطه سازنده میان ژاپن و کره شمالی نه تنها به سودِ دو طرف خواهد بود، بلکه به میزان زیادی به صلح و ثبات در منطقه کمک خواهد کرد».

 

سوگا با اشاره به اعلامیه ژاپن- جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) گفت که مطابق این پیمان نامه، ژاپن درصدد عادی سازی روابط با کره شمالی «از طریق حل و فصل جامع موضوعات نگران کننده و برجسته ای همچون آدم ربایی، موضوعات هسته ای و موشکی و همچنین حل و فصل گذشته ناگوار» است.

 

در حال حاضر، هیچگونه روابط دیپلماتیک میان دو کشور برقرار نیست؛ با این حال ژاپن- کره شمالی پیرامون ربایش شهروندان ژاپنی در دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی و همچنین برنامه هسته ای پیونگ یانگ گفتگو کرده اند.

 

از سوی دیگر، ژاپن همواره نسبت به آزمایشهای موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کرده؛ زیرا این پرتابه ها اغلب از حریم هوایی ژاپن عبور می کنند.

 

پیش از این نیز، «شینزو آبه» نخست وزیر پیشین و مستعفی ژاپن بارها آمادگی خود را برای دیدار با رهبر کره شمالی بدون هرگونه پیش شرط اعلام کرد؛ اما این دیدار هیچ وقت محقق نشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------