علی اف: مذاکره با ارمنستان فایده ندارد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,علی اف
"الهام علی اف" رییس جمهور آذربایجان گفت: نخست وزیر ارمنستان وقتیکه به صراحت منطقه قره باغ را جزو کشور خود می داند، مذاکراه برای حل مناقشه قره باغ فایده ای ندارد. 

علی اف در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه با اشاره به این که جمهوری آذربایجان همواره پایبند به روند مذاکرات و حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ بوده است، افزود: این مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان انجام می گیرد و مناقشه نیز فقط میان دو طرف ادامه دارد.

 

 رییس جموری آذربایجان در عین حال مذاکرات مستقیم این کشور با جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی را مردود دانست و تاکید کرد که ارمنستان تلاش دارد تا فرمت روند مذاکرات با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را تغییر دهد.

 

علی اف همچنین ارمنستان را به خدشه دار کردن روند مذاکرات حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ متهم کرد و گفت: ارمنستان با برهم زدن این مذاکرات سعی بر حفظ وضعیت موجود در این مناقشه دارد.

 

  رییس جمهوری آذربایجان همچنین با اشاره به ادامه درگیری های شدید در منطقه مورد مناقشه قره باغ، افزود: ارتش جمهوری آذربایجان در نتیجه این درگیری ها چند منطقه مسکونی را تحت کنترل درآورده و همچنین برخی ارتفاعات استراتژیک را تصرف کرده است و در حال حاضر عملیات نظامی در منطقه ادامه دارد.

 

وی در پاسخ به سووالی درباره نقش ترکیه در درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، با اشاره به حمایت آنکارا از باکو در درگیری اخیر گفت: گزارش منابع ارمنستان درباره حضور ترکیه به عنوان یکی از طرف های مناقشه بی اساس و کذب است و هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد و ارتش جمهوری آذربایجان توان و قدرت لازم برای دفاع از کشور خود را دارد.

 

علی اف همچنین در خصوص سرنگون شدن یک فرود جنگنده سوخو-۲۵ ارمنستان از سوی جنگنده اف -۱۶ ترکیه اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: جنگنده های اف -۱۶ نیروی هوایی ترکیه به هیچ وجه در درگیری های میان آذربایجان و ارمنستان شرکت ندارند و ترکیه طرف مناقشه نیست و هیچ ضرورتی به آن حضور نیز نیست.

 

  علی اف همچنین حضور شماری از تروریست ها از سوریه در میان نیروهای جمهوری آذربایجان را تکذیب  و آن را گزارش های کذب منابع ارمنی عنوان کرد و گفت: هیچ دلیلی در این زمینه وجود ندارد و ما با جمعیت ۱۰ میلیون نفره،   دهها هزار نیروی بسیجی در برابر ارمنستان با جمعیت دو میلیون نفره داریم و نیاز به نیروی انسانی دیگر نداریم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------