آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

وزیر دفاع سابق آمریکا: اگر جانشین من بله قربان‌گو باشد خدا به ما کمک کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مارک اسپر
مارک اسپر وزیر دفاع سابق آمریکا در تازه ترین مصاحبه خود گفت: اگر جانشین من واقعا یک «بله قربان گو» است خدا به ما کمک کند. 

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، اسپر وزیر دفاع سابق آمریکا گفت وقتی هنوز وزیر دفاع بود تصمیم گرفت به ابراز مخالفت با دیدگاه های رئیس جمهوری بپردازد و از این بابت متاسف نیست.

 

او درباره فردی که جانشین وی شده است گفت اگر او واقعا یک بله قربان گو است فقط خدا به ما کمک کند.

 

وقتی از اسپر سوال شد که آیا وزیران دفاع دیگری بیشتر وقت خود را صرف ایجاد توازن بین خواسته های رئیس جمهوری و اهداف احتمالی امنیت ملی خود کرده اند گفت، چیزی در این زمینه نمی داند و فقط مدتی با این دولت کار کرده است.

 

ترامپ دو روز بعد از اعلام پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ها در پیامی توئیتری اسپر را اخراج و کریستوفر میلر مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم را را به عنوان سرپرست وزارت دفاع تعیین کرد.

 

روابط اسپر و ترامپ تابستان گذشته با مخالفت اسپر با طرح ترامپ برای اعزام نیرو در واکنش به اعتراضات علیه نژادپرستی تیره شد.

 

اسپر به میلیتاری تایمز گفت قصد نداشته از پست خود کناره گیری کند اما انتظارش را داشت که در یک زمان نامعلوم دوره خدمت او تمام شود.

 

وی به این رسانه گفت اگر ترامپ با ارتقای الکساندر ویندمن سرهنگ ارتش که مورد تایید پنتاگون بود، مخالفت می کرد «مطمئنا» استعفا می داد. ویندمن در تحقیقات استیضاح ترامپ بر سر پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶میلادی شهادت داده بود. این سرهنگ ارتش در نهایت بعد از تاخیر در ارتقای شغلی خود را بازنشسته کرد.

 

منتقدان اسپر وی را بله قربان گو می دانستند و او را متهم می کردند که با طرح های ترامپ همسو بوده است.

 

اسپر به این رسانه گفت او احساس می کرد که باید به رغم اختلافاتش با ترامپ و کاخ سفید به مسئولیت خود ادامه می داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------