ترامپ هزینه بازشماری آراء داد، نتیجه به نفع بایدن تمام شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,انتخابات ریاست جمهوری
دونالدترامپ باگذشت نزدیک به یکماه پس ازپایان انتخابات ریاست جمهوری هنوز شکست را نپذیرفته و همچنان مدعی تقلب در انتخابات است، حتی صرف هزینه های چند میلیون دلاری و بازشماری آراء در ایالت‌های کلیدی نه تنها نتیجه ای دربرنداشته بلکه نتیجه به نفع جو بایدن تمام شده است. 

به گزارش ایرنا، ترامپ که هم اکنون حدود ۴۸ روز دیگر فرصت حضور درکاخ سفید را دارد، تاکنون در برابر رسانه های آمریکایی و  در شبکه اجتماعی توئیتر همچنان مدعی تقلب در ایالت‌های کلیدی همچون پنسیلوانیا، میشیگان، جورجیا، آریزونا، نوادا و ویسکانسین است، اما با شکست‌های حقوقی پیاپی تیم وکلا و حقوقی وی در این ایالت ها مواجه بوده است.

 

ترامپ وجه آمریکا درعرصه بین الملل را خدشه دار کرد

مستاجر کاخ سفید با نادیده گرفتن نتایج رسمی انتخابات طی حدود یکماه گذشته، بارها در حساب توئیتری خود مدعی  پیروزی در انتخابات و تقلب در آرای انتخاباتی شده بود، حال با شکست های حقوقی در این ۶ ایالت کلیدی،  نه تنها از یک سو به شدت تحت فشار قرار گرفته، بلکه چهره دولت آمریکا که وی تا به حال سکان دار آن بوده است با ادعای تقلب در نظام انتخاباتی این کشور، در زمینه داخلی و در جوزه بین الملل خدشه دار ساخته است.

 

ترامپ ۳ میلیون دلار هزینه کرد

خبرگزاری آسوشتیدپرس ۱۰ آذرماه گزارش داد: ترامپ برای بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین حدود سه میلیون دلار هزینه کرد اما نتیجه این بازشمارش آرا به افزایش تعداد آرای جو بایدن انجامید.

 

شمارش آرا در دوناحیه  «میلواکی» و «دین» (Dane) باردیگر به پیروزی بایدن با کسب ۲۰ هزار و ۶۰۰ رای یعنی ۸۷ رای بالاتر از ترامپ منجر شد.

 

«دنیل ملفی» (Danielle Melfi) از مسئولان ستاد انتخاباتی بایدن دراین باره با صدور بیانیه ای به خبرگزاری آسوشتیدپرس اعلام کرد: همانطوری که گفته بودیم، بازشماری آرا تائیدی دوباره بر پیروزی جو بایدن در ا یالت ویسکانسین بود.

 

۲ دادگاه در ایالت پنسیلوانیا درخواست تیم حقوقی ترامپ را رد کرد

 یک قاضی پنسیلوانیا با درخواست کمپین ترامپ برای شمارش نکردن آرای غیابی مخالفت کرد، در همین حال نیز،  دیوان عالی پنسیلوانیا نیز شکایت ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ درباره بروز تقلب در روند رأی گیری این ایالت را رد کرد.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,انتخابات ریاست جمهوری

ایالت پنسیلوانیا با سه میلیون و ۴۵۹هزار و ۹۲۳ رای جو بایدن را دراین  ایالت برنده اعلام کرد، این درحالی بود که ترامپ توانسته است تنها سه میلیون و ۳۷۰هزار رای به دست آورد.

 

آریزونا پیروزی بایدن را تایید کرد

 ایالت آریزونا آمریکا نیز در دهم آذرماه سرانجام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را با پیروزی جو بایدن نامزد از حزب دموکرات اعلام کرد.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,انتخابات ریاست جمهوری

بایدن توانست با اختلافی بسیار نزدیک ترامپ را دراین ایالت شکست دهد، بایدن دراین ایالت یک میلیون و ۶۷۲هزار و ۱۴۳ رای به دست آورد و ترامپ نیز یک میلیون و ۶۶۱هزار رای کسب کرد.

 

تایید انتخابات از سوی وزیر دادگستری آمریکا 

«ویلیام بار» وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا و یکی از متحدان ترامپ در دو سال اخیر بر ضد وی نظر داد و گفت شواهدی از تقلب گسترده که بتواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را تغییر دهد، کشف نکرده است.

 

بار روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: دادستان‌های آمریکا و ماموران پلیس فدرال (اف بی آی) در تلاشند تا شکایات و اطلاعات خاصی را که دریافت کرده‌اند پیگیری کنند، اما آنها هیچ مدرکی را که بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد، کشف نکرده‌اند.

 

ادعای  ترامپ و دروغ پول ساز۱۷۰میلبیون دلاری

جالب آنکه ترامپ تمام حدود ۷۴ میلیون رایی که به نام او ثبت شده است را قانونی می‌داند و تمام آرای حدود ۸۰ میلیونی جو بایدن نامزد حزب دموکرات را غیرقانونی تلقی می‌کند.

 

شبکه خبری سی ان ان ۱۲ آذر ۱۳۹۹ درگزارشی عنوان کرد که ادعاهای دروغین ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای وی میلیون ها دلار کسب درآمد داشته است.

 

سی ان ان در این گزارش عنوان کرد: حامیان مالی ترامپ تاکنون بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری در چارچوب اثبات ادعاهای تقلب در انتخابات به کمپین ترامپ ۱۷۰ میلیون دلار پول کمک کرده اند.

 

بایدن با کسب ۳۰۶ رای الکترال در برابر ۲۳۲ رای الکترال ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به پیروزی رسیده اما ترامپ همچنان امیدوار است در نشست برگزینندگان ۲۴ آذر ماه، بتواند نظر برگزینندگان را به خود جلب کند یا سازوکاری را فراهم سازد که خارج از رای اکثریت مردم، برگزینندگان را به نفع خود انتخاب کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------