آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترامپ: اگر رئیس‌جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی‌افتاد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: کار بزرگی که من انجام دادم فکر کنید. هرگز چنین اتفاقی (عملیات طوفان الاقصی) رخ نمی‌داد. هرگز چنین چیزی رخ…

واکنش ها به افشای مکالمه تلفنی ترامپ برای تقلب در انتخابات



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رییس جمهوری آمریکا
رییس جمهوری آمریکا در این تماس تلفنی از مقامات جورجیا خواسته است که با تغییر آرا شکست وی در برابر بایدن نامزد دموکرات‌ها در این ایالت را تغییر دهند.واشنگتن پست براساس نوار صوتی که به دستش رسیده گزارش داد، در این گفت‌وگوها، ترامپ از "برد رافنسپسرگر" وزیر ایالت جورجیا می خواهد تا راهی پیدا کند که فاصله بیش از ۱۱ هزار رای وی با بایدن را کاهش دهد. 

به گزارش صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی اعلام کرد، «استنفورد بیشوب»، نماینده ایالت جورجیا در مجلس نمایندگان آمریکا، مکالمه تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور با «بِرَد راونسبرگر»، وزیر داخلی ایالت جورجیا را، در تناقض با تدابیر دموکراتیک در کشور دانست.

 

در همین زمینه «آدام شیف»، رئیس کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز واکنش نشان داد و گفت، این مکالمه زشت‌ترین نوع سوء استفاده از قدرت از سوی ترامپ است و می‌تواند ماهیتی مجرمانه داشته باشد.

 

وی افزود، این مکالمه برای دموکراسی کشور به شدت خطرناک و در بعد اخلاقی بسیار نفرت انگیز است.

 

«دیک دربن» سناتور دموکرات نیز در این باره با صدور بیانیه‌ای خواستار آغاز تحقیق کیفری شد و افزود، این مکالمه بیش از یک جنجال برای برانگیختن احساسات است، می‌توان آن را نوعی اقدام تروریستی از سوی یک مقام منتخب برای تحریف عمدی آرایی خواند که به صورت قانونی به ثبت رسیده اند.

 

«جری نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: احتمالا دونالد ترامپ به علت تهدید مسئولان محلی خود را در معرض مسئولیت قضایی قرار داده است.

 

 مشاور ارشد جو بایدن هم در این باره گفت: مکالمه تلفنی ترامپ با وزیر امور داخلی ایالت جورجیا درباره مفقود شدن آرای این ایالت نشانه قاطعی مبنی بر تلاش ترامپ برای لغو شمارش آرای قانونی در جورجیا و جعل آرای دیگر است.

 

به گفته این مشاور، این مکالمه نشان دهنده اقدام ترامپ به تهدید یکی از مسئولان حزبش برای تغییر نتیجه انتخابات است.

 

از سوی دیگر، مقامات جمهوریخواه ایالت جورجیا اعلام کردند دونالد ترامپ، به دلیل درز مکالمه محرمانه خود با مقامات ایالت جورجیا، برای وزیر داخلی این ایالت دو پرونده تشکیل داده است.

 

واشنگتن پست روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد، فایلی صوتی از مکالمه رئیس جمهوری آمریکا با بِرَد راونسبرگر، وزیر داخلی ایالت جورجیا منتشر شده است که در جریان آن دونالد ترامپ خواستار کشف بیش از ۱۱ هزار رای به سود خود می‌شود.

 

این در حالی است که ماه گذشته ترامپ در پیامی توئیتری گفته بود به راحتی برنده انتخابات ایالت جورجیا خواهد شد.

 

ترامپ در پیامی که در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرد نوشت: «اگر فرماندار و وزیر داخلی جورجیا تائید یک امضای ساده را بدهند، به راحتی برنده این ایالت خواهم بود.»

 

پیشتر از آن و در زمان بازشماری، نتایج شمارش دستی آرا در ایالت جورجیا نشان داد ترامپ با اختلاف بیش از ۱۲ هزار رای نتیجه را به بایدن واگذار کرده است.

 

«جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ، با کسب ۳۰۶ رای الکترال در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شده، اما ترامپ به طور مکرر موضوع تقلب انتخاباتی را مطرح می‌کند و کمپین حقوقی رسیدگی به این مسئله را به راه انداخته است. او حتی اعلام کرد در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری کشورش نیز نامزد انتخاباتی خواهد بود.

 

البته جو بایدن نیز در مصاحبه خود با نشریه نیویورک تایمز گفت نسبت به آنکه ترامپ را در انتخابات سال جاری شکست داده احساس غرور می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------