متیس : حمله به کنگره با مسوولیت ترامپ صورت گرفت/سناتور رامنی: حمله به کنگره شورش تحریک شده توسط ترامپ بود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,متیس
اولین وزیر دفاع دولت دونالد ترامپ در واکنش به اقدامات حمله و هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره گفت: این اقدامات توسط ترامپ ایجاد شده است. 

به گزارش ایرنا از سی ان ان، جیمز متیس گفت که این اقدام تلاشی برای تسلیم دموکراسی آمریکایی توسط حکومت اوباش بود.

 

وی افزود: ترامپ از ریاست جمهوری برای از بین بردن اعتماد به انتخابات و خدشه دار کردن احترام به حقوق شهروندان استفاده کرده است.

 

متیس بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ ریاست پنتاگون را بر عهده داشت و به علت اختلاف با ترامپ در سال ۲۰۱۹ از ادامه همکاری با کابینه ترامپ استعفا داد.

 

وی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما فرماندهی مرکزی آمریکا را عهده دار بود.

 

خبر کناره گیری متیس از وزارت دفاع ایالات متحده، یک روزپس از اعلام خروج سربازان امریکایی از سوریه توسط ترامپ منتشر گردید.

 

سناتور رامنی: حمله به کنگره شورش تحریک شده توسط ترامپ بود

 میت رامنی سناتور جمهوریخواه آمریکا با محکوم کردن اقدامات حامیان رییس جمهوری این کشور گفت که حمله به کنگره یک شورش تحریک شده توسط دونالد ترامپ بود.

 

به گزارش ایرنا از سی ان ان، سناتور جمهوریخواه از ایالت یوتا حمله چهارشنبه شب به ساختمان کنگره را به عنوان "شورش" محکوم کرد و از همکاران جمهوری خواه خود خواست اعتراض به آرای الکترال کالج را کنار گذاشته و جو بایدن را به عنوان پیروز انتخابات ۲۰۲۰ اعلام کنند.

 

سناتور رامنی در صحن جلسه سنا گفت: آنچه امروز در اینجا اتفاق افتاد شورشی بود که توسط رئیس جمهوری ایالات متحده تحریک شده بود.

 

رامنی در ادامه به برخی از همکاران خود در حزب جمهوریخواه هشدار داد که در صورت مخالفت با آرای الکترال کالج آنها سلامت دموکراسی آمریکا را به خطر می اندازند و میراث خود را لکه دار می‌کنند.

 

وی افزود: بهترین کاری که می توانیم به رای دهندگانی که ناراحت هستند انجام دهیم، گفتن حقیقت به آنها است.

 

نشست کنگره برای شمارش آرای الکترال کالج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تایید پیروزی جوبایدن که در پی یورش طرفداران شورشی ترامپ به ساختمان کنگره تعلیق شده بود، پس از حدود ۶ ساعت و اخراج شورشیان توسط نیروهای ضدشورش دوباره از سرگرفته شد.

 

در جریان این شورش و درگیری یک زن کشته شد.

 

مایک پنس معاون ترامپ که ریاست جلسه کنگره را برعهده دارد در سخنان خود در شروع دوباره جلسه کنگره با محکوم کردن حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره گفت که خشونت هرگز برنده نخواهد شد.

 

پنس که چهار سال معاون ترامپ بود حاضر نشد دستور او برای برهم زدن جلسه کنگره و جلوگیری از تایید بایدن را بپذیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------