ترامپ و ملانیا پنهانی در کاخ سفید واکسن کرونا زده‌اند/طرح استیضاح فرماندار نیویورک



 ترامپ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهوری پیشین آمریکا و همسرش ملانیا ترامپ پیش از بیرون رفتن همیشگی از کاخ سفید دور از چشم دوربین‌ها و غریبه‌ها واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، یکی از مشاوران دونالد ترامپ تایید کرد او و همسرش ملانیا کمی بیش از یک ماه پیش در آخرین روزهای حضور در کاخ سفید واکسن کرونا زده‌اند. به همین دلیل است که رئیس جمهوری پیشین در سخنرانی خود در گردهمایی محافظه‌کاران به همه مردم توصیه کرد واکسن بزنند.

 

پیش‌تر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، و معاونش، کامالا هریس، جلوی دوربین‌ها واکسن کرونا تزریق کردند تا مردم را هم تشویق به زدن واکسن کنند. مایک پنس، معاون رئیس جمهوری وقت، ارشدترین مقام دولت ترامپ بود که آشکارا برابر دیدگان مردم و رسانه‌ها آستین خود را بالا زد و واکسن کرونا تزریق کرد.

 

ترامپ در دوران حضور در قدرت مدت‌ها تهدید ویروس کرونا را ناچیز می‌شمرد و از زدن ماسک جلوی دوربین‌ها پرهیز می‌کرد. تا اینکه خودش و ملانیا به کرونا مبتلا شدند و ترامپ ناچار شد چند روز را هم در بیمارستان بگذراند. هنوز مشخص نیست ترامپ و ملانیا پیش از ترک کاخ سفید هر کدام دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند یا به همان یک دوز بسنده کرده‌اند.

 

همچنین سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی درباره ارسال واکسن کرونا به سایر کشورها گفت: تا زمانی که واکسیناسیون کرونا بر روی تمامی مردم آمریکا انجام نشود هیچ واکسنی به کشورهای دوست نخواهیم داد

 

جو بایدن متعهد است تا زمانی که تمامی مردم آمریکا واکسن کرونا را دریافت نکرده اند هیچ واکسن کرونایی را به کشورهای دوست و شریک خود (از جمله کانادا و مکزیک) نخواهیم فرستاد.

 

طرح استیضاح فرماندار نیویورک برای پنهان کردن آمار کشته‌های کرونا

به دنبال انتشار برخی گزارش‌ها در مورد امتناع فرماندار نیویورک برای ارائه آمار واقعی کشته شدگان کرونا در خانه‌های سالمندان، شمار زیادی از مردم آمریکا خواستار استیضاح وی شدند.

 

 اندرو کومو,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش ایرنا از نشریه هیل، براساس نتایج نظرسنجی دانشگاه هاروارد، ۷۱ درصد از مردم آمریکا بر این باورند در صورتیکه مشخص شود اندرو کومو فرماندار نیویورک آمار کشته شدگان کرونا در خانه‌های سالمندان را پنهان کرده وی باید استیضاح شود.

 

طبق آمار نتایج دانشگاه هاروارد، ۲۹ درصد با استیضاح کومو مخالف هستند.

 

در حال حاضر یکی از موضوعات اصلی رسانه‌های آمریکایی پنهان کردن آمار واقعی کشته شدگان کرونا در خانه سالمندان نیویورک توسط فرماندار این ایالت است، وی متهم است که در سال گذشته آمار واقعی کشته شدگان را اطلاع رسانی نکرده است.

 

فرمانداری نیویورک در ۲۵ مارس (پنجم فروردین) ۲۰۲۰ بخشنامه‌ای صادر کرد که به موجب آن مراکز نگهداری از سالمندان از عدم پذیرش افراد تنها به دلیل ابتلای آنها به کووید -۱۹ منع شده بودند. هدف این بخشنامه خالی کردن فضای بیمارستانها بود که در روزهای نخست شیوع کرونا مملو از مراجعه کننده بود.

 

بررسی آمار دقیق کشته شدگان کرونا در نیویورک در حالی تیتر برخی از رسانه‌های آمریکایی است که به تازگی محققان در بررسی های جداگانه ای شاخه جدیدی از ویروس کرونا ردیابی کرده اند که در شهر نیویورک شایع شده است.

 

تاکنون محققان دانشگاه کلمبیا حداقل ۸۰ نمونه از شاخه ویروس کرونا نیویورکی را در سه ایالت نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکت ردیابی کرده‌اند. این امر نشان می‌دهد شاخه ویروس مذکور محدود به یک منطقه خاص نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------