پرچم های کنگره آمریکا به حالت نیمه برافراشته درآمد/ واکنش بایدن به حمله اخیر به ساختمان کنگره



کنگره آمریکا ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
شوک حاصل از قتل یک پلیس در حادثه حمله به کنگره که شب گذشته رخ داد؛ همچنان ادامه دارد ودر حال حاضر، در واکنش به این ماجرا، پرچم های ساختمان قوه مقننه آمریکا به حالت نیمه برافراشته درآمده است. 

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا، دستور داد تا پرچم‌های کنگره این کشور به نشانه احترام به «ویلیام ایوانز» افسر پلیسی که شب گذشته در حادثه حمله به ساختمان قوه مقننه جان خود را از دست داد؛ به حالت نیمه برافراشته درآید.

 

این در حالی است که در حادثه حمله با خودرو به ساختمان کنگره آمریکا که شب گذشته رخ داد؛ یک پلیس دیگر نیز مجروح شده است.

 

ضارب ۲۷ ساله که «نوح گرین» نام داشت نیز به ضرب گلوله پلیس از پای درآمده است. گفته می‌شود که او انگیزه تروریستی نداشته و دچار بیماری روانی بوده است.

 

با این حال، تحقیق درباره انگیزه احتمالی او از این اقدام همچنان در جریان است. این حادثه بیشتر از آن بابت اهمیت دارد که برای دومین بار طی سه ماه گذشته است که به مقر قانون گذاری ایالات متحده حمله می‌شود. دفعه قبل، طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در اعتراض به پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰، ساختمان کنگره را تصرف کردند.

 

 واکنش بایدن به حمله اخیر به ساختمان کنگره آمریکا

رئیس‌جمهوری آمریکا در پی حمله اخیر به کنگره آمریکا با خودرو که به کشته شدن یک افسر وظیفه انجامید،‌ بیانیه‌ای صادر کرد. 

 

کنگره آمریکا ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در پی حمله اخیر به کنگره آمریکا با خودرو که به کشته شدن یک افسر وظیفه انجامید،‌ بیانیه‌ای صادر کرد. 

 

بایدن همچنین دستور داد که پرچم‌های کنگره آمریکا به احترام پلیسی که طی این حمله جان خود را از دست داده به حالت نیمه‌‌افراشته دربیاید. 

 

وی در بیانیه‌ای عنوان کرد: «من و همسرم جیل از این حمله خشونت‌بار به کنگره بسیار ناراحت شدیم که به جان باختن افسر ویلیام اوانز منجر شد و همچنین در حال حاضر یک افسر دیگر برای جان خود مبارزه می‌کند.»

 

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه گفت که جزئیات این ماجرا را از مشاور امنیت ملی دریافت کرده و از کسانی که با این حمله مقابله کرده‌اند تشکر کرد. 

 

«کاملا هریس»، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نیز ضمن محکوم کردن این حمله آن را «اقدامی خشونت‌بار و توجیه‌ناپذیر» خواند. ‌

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------