کاخ سفید: در تحولات سیاسی اسرائیل دخالت نمی‌کنیم



 کاخ سفید,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
معاون سخنگوی کاخ سفید در نشستی خبری اعلام کرد کشورش قصد ندارد در تحولات سیاسی رژیم صهیونیستی دخالت کند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید, کارین ژان پیِر، معاون سخنگوی کاخ سفید در نشستی خبری گفت: قصد نداریم در تحولات سیاسی در اسرائیل دخالت کنیم.

 

خبرنگاری از او پرسید: آیا رئیس جمهور بایدن واکنشی به آنچه که در اسرائیل در رابطه با تشکیل دولت در حال روی دادن است, دارد؟ آیا او با مقامات اسرائیلی که در این موضوع نقش دارند و از جمله نخست وزیر نتانیاهو یا دیگران که برای رسیدن به مقام رقابت می کنند در تماس بوده است؟

 

او گفت: همانطور که می دانید و این تصور را دارید ما قصد نداریم که به طور علنی درباره تشکیل کابینه در اسرائیل و فرآیندی که در جریان است به طور علنی اظهار نظر کنیم. بنابراین ما در حال حاضر در این رابطه اظهارنظری نمی کنیم.

 

روز گذشته آخرین دست و پا زدن‌های بنیامین نتانیاهو برای جلوگیری از سقوط سیاسی و از دست دادن نخست وزیری ناکام ماند.

 

دفتر رئیس رژیم صهیونیستی استدلال حزب لیکود در خصوص عدم احراز شرایط از سوی رئیس حزب یامینا برای رسیدن به نخست وزیری را رد کرد.

 

بنیامین نتانیاهو که با نزدیک شدن رقبایش به توافق، کرسی نخست وزیری خود را از دست رفته می‌بیند، در تقلایی مضحک با ارسال نامه‌ای به دفتر رووین ریولین ادعا کرده بود که نفتالی بنت، رئیس حزب یامینا نمی‌تواند در توافق چرخشی با یائیر لاپید، رئیس حزب یش‌عتید نخست‌وزیر ابتدایی باشد.

 

مبنای استدلال تیم حقوقی نخست وزیر رژیم صهیونیستی این بود که یائیر لاپید به عنوان رئیس حزب یش‌عتید می‌تواند ابتدا نخست‌وزیر باشد و او هیچ اختیاری برای انتقال این نقش به نفتالی بنت که مأمور تشکیل کابینه نشده، ندارد.

 

چند روز پیش، پس از شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، نفتالی بنت، رئیس حزب یامینا و یائیر لاپید، رئیس حزب یش عتید برای تشکیل کابینه جدید مشترک توافق کردند. کابینه جدید رژیم صهیونیستی تا ده روز دیگر اعلام خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------