آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

انتشار نخستین تصویر و فایل صوتی سرباز اسرائیلی در اسارت القسام



  سرباز اسرائیلی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس یکشنبه شب برای اولین بار تصویر نظامی اسرائیلی در اسارت این گردان‌ها را منتشر کرد. 

به گزارش ایسنا، روز یکشنبه شبکه الجزیره گزارش مطبوعاتی تحت عنوان «ما خفی اعظم»؛ "آنچه پنهان است، بزرگتر است ...در چنگ مقاومت" را منتشر کرد که در آن برای نخستین بار القسام فایل صوتی و تصویر یکی از سربازان اسیر شده اسرائیلی را به نمایش گذاشت.

 

این سرباز اسرائیلی که هویت وی مشخص نیست، در فایل صوتی مذکور می‌گوید: "من همان سرباز اسرائیلی هستم که در اسارت گردان‌های القسام است. امیدوارم اسرائیل ما را بازگرداند. من از دولت اسرائیل می‌پرسم آیا بین نظامیان اسیر شده فرق می‌گذارد؟ من هر روز دوباره می‌میرم و امیدوارم به زودی در کنار خانواده ام باشم. "

 

در این ویدئو  همچنین برای نخستین بار تصاویری از عملیات اسارت گلعاد شلیت و تونلی که عملیات اسارت شلیت توسط آن انجام شده نمایش داده شده که یکی از مبارزان قسام در آن می‌گوید: ما الان پشت خطوط دشمن هستیم و بالای سرمان پایگاه‌های نظامی قرار دارد و نظامیان دشمن اسرائیلی در حال عملیات هستند.

 

تصاویر ویدئویی همچنین گروهی که برای عملیات اسارت شلیت آموزش دیده‌اند را نشان می‌دهد و این عملیات توسط دو فرمانده تیپ‌های قسام به نام‌های "رائد العطار" و "محمد ابوشماله" و عماد حماد رهبر کمیته‌های مقاومت مردمی نظارت می‌شد.

 

همچنین در گزارش الجزیره با مروان عیسی ، معاون رئیس ستاد گردان‌های القسام در اولین حضور رسانه‌ای وی مصاحبه شده است.

 

عیسی در این مصاحبه در مورد نبرد "شمشیر قدس" که گروه‌های فلسطینی ماه مه گذشته علیه دشمن اسرائیلی اجرا کردند، گفت: همزمان با این نبرد برای آزادی قدس و الاقصی برای تقویت مواضع خود در قبال اسرایمان در زندانهای اشغالگر نیز تلاش کردیم.

 

عیسی افزود نبرد "شمشیر قدس" یک نقطه عطف مهم است و پیامدهای زیادی خواهد داشت.

 

وی توضیح داد که پرونده مذاکره پس از آتش بس در ماه مه گذشته دوباره به جریان افتاده و گفت که مقاومت اهرم فشار زیادی دارد و پرونده اسرا نشان دهنده دستاوردهای متعلق به مقاومت خواهد بود. موضوع اسرای فلسطینی مهمترین پرونده‌ای است که اکنون روی میز القسام و رهبری مقاومت قرار دارد.

 

مروان عیسی گفت: تشکیلات خودگردان، مصر و برخی طرف‌های بین‌المللی می‌خواستند به پرونده شالیت به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز پایان دهند. پس از اسارت شالیت، برخی طرف‌ها بلافاصله مداخله کرده و خواستار آزادی او در قبال لغو محاصره غزه شدند، برخی نیز می‌گفتند نمی‌توانیم در مورد شالیت به توافق برسیم، اما ما در تمامی مراحل آماده بودیم و شالیت را مخفی نگه داشتیم و حاضر به آزادی او نشدیم تا اینکه او را در مقابل آزادی شمار زیادی از اسرای فلسطینی تحویل دادیم.

 

آخرین عملیات تبادل اسرا میان فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به مبادله "گلعاد شلیت" اسرائیل یک نظامی صهیونیست را با ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی مبادله کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------