دیدار محرمانه رییس سیا با ملا برادر در کابل | عضویت عبدالله، کرزی، اتمر و حکمتیار در شورای رهبری افغانستان



رییس سازمان سیا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
روزنامه واشنگتن‌پست اعلام کرد ویلیام برنز، رییس سازمان سیا در سفری محرمانه به کابل با ملا عبدالغنی برادر، ار رهبران طالبان در روز دوشنبه دیدار کرده است. 

به گزارش ایسنا، این عالی رتبه‌ترین دیدار رو در رو میان رهبران طالبان و اعضای دولت بایدن از زمان کنترل پایتخت افغانستان توسط طالبان بوده است.

 

سازمان سیا از هر گونه اظهار نظر درباره این دیدار خودداری کرده اما به احتمال زیاد در این دیدار درباره ضرب‌الاجل ۳۱ اوت برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تبادل نظر شده است.

 

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که چرا مقام‌های ارشد دولت بایدن با ملا برادر وارد گفت‌وگو نمی‌شوند، گفته بود: مذاکذات ما با طالبان عملیاتی و تاکتیکی و بر روی اهداف و عملیات‌های ما و آنچه هم اکنون در فرودگاه کابل در حال جریان است متمرکز است.

 

عضویت عبدالله، کرزی، اتمر و حکمتیار در شورای رهبری افغانستان 

برخی رسانه‌ها اعلام کرده اند که عبدالله، کرزی، اتمر و حکمتیار، از شخصیت‌های سیاسی افغانستان، عضو شورای ۱۲ نفره طالبان در حکومت جدید خواهند بود.

 

رییس سازمان سیا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، برخی رسانه ها اخیرا با استناد به منابعی از طالبان اعلام کرده اند که سران گروه طالبان قرار است برای اداره امور افغانستان شورایی ۱۲ نفره را تشکیل دهند.

 

گفته می شود که این شورا شامل ملا عبدالغنی برادر، بنیانگذار طالبان، ملا محمد یعقوب، پسر ملا محمد عمر بنیانگذار این گروه و همچنین خلیل الرحمان حقانی، یکی از اعضای بلندپایه گروه تروریستی شبکه حقانی خواهد بود.

 

همچنین برخی رسانه ها اعلام کرده اند که روی عضویت عبدالله عبدالله، حامد کرزی، حنیف اتمر و گلبدین حکمتیار نیز موافقت شده و گفتگوها درباره پنج عضو دیگر این شورا نیز ادامه دارد.

 

اسپوتنیک نوشته است که طالبان در تلاش است حکومت آنها اسمی از امیر و بیعت نداشته باشد و شورایی تشکیل دهد تا رئیس جمهور و رئیس دولت از درون آن شکل بگیرد.

 

از طرفی دیگر ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان هم تاکید کرده است که دولت آینده افغانستان شامل تمام افراد و گروه‌های قومی و مذهبی این کشور خواهد بود.

 

مجاهد درباره احمد مسعود که فرمانده مقاومت مردمی علیه طالبان در پنجشیر است هم صحبت کرده و گفته است که نیرو‌های طالبان دره پنجشیر را محاصره کردند و قصد دارند با صلح و تفاهم این موضوع را حل کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------