جو بایدن: آمریکا نمی تواند به هرجا که القاعده بود، حمله نظامی کند/ ترامپ، بایدن را احمق خطاب کرد



 رئیس‌جمهور آمریکا,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه ممکن است القاعده به افغانستان بازگردد، گفت: واشنگتن دیگر نمی‌تواند به بهانه حضور القاعده به کشور‌های دیگر لشکرکشی کند. 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همچنان در مقابل انتقاد‌های جهانی درباره عملکرد وی و نحوه خروج نظامی از افغانستان از خود دفاع می‌کند و تصمیمی را که اتخاذ کرده است را حتی در مراسم یادبود قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر در پنسیلوانیا بعنوان برترین تصمیم می‌داند.

 

وی در اظهاراتی با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند به هر کشوری که سازمان تروریستی القاعده در آن حضور دارد، حمله نظامی کند، گفت: آیا این امکان وجود دارد که القاعده به افغانستان بازگردد؟

 

بایدن ادامه داد: بله، این امکان وجود دارد، اما موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که، آن‌ها پیش از این به محل‌ها و کشور‌های دیگری باز گشته اند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا با طرح این سوال که حال رویکرد در مقابل این موضوع چیست، افزود: ما باید به هر جایی که القاعده در آن حضور دارد، حمله کنیم و نیروهایمان در آنجا باقی بمانند؟

 

بایدن ادامه داد: اگر فکر می‌کردیم افغانستان را می‌توان واقعا متحد کرد، اشتباه بود.

 

وی افزود: اما در مقابل نیرو‌های آمریکایی به هدف اصلی خود یعنی کشتن اسامه بن لادن رهبر القاعده در دوم می ۲۰۱۱ دست یافتند.

 

مراسم یادبود قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر هم‌اکنون در منهتن نیویورک در حالی برگزار شد که ، سه رئیس جمهور در این مراسم از جمله جو بایدن، باراک اوباما و بیل کلینتون در آن شرکت کرده اند.

 

جیل بایدن همسر رئیس جمهور فعلی آمریکا، میشل اوباما و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا نیز از جمله حاضران در مراسم بودند.

 

در ابتدای مراسم، حاضران برای ادای احترام، نام قربانیان مراسم را خواندند.

 

گفته می‌شود علاوه بر این مراسم، دو مراسم یادبود دیگر در پنتاگون و در شانکس‌ویل پنسیلوانیا (دو محل دیگر وقوع حملات تروریستی) برگزار شد.

 

لوید آستین: وظیفه ما است که آنچه اتفاق افتاد را به خاطر بسپاریم

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، در سخنان خود خطاب به مردمِ حاضر در مراسم یادبود ۱۱ سپتامبر، گفت: «باید اطمینان حاصل کنیم که تمامی شهروندان ما آنچه که در تاریخ ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد را درک کردند.»

 

او در ادامه مدعی شد: «وظیفه همه ما است که آنچه اتفاق افتاد را به خاطر بسپاریم و از دموکراسی دفاع کنیم. ما نمی‌دانیم ۲۰ سال بعد از این چه اتفاقی در انتظارمان خواهد بود، اما می‌دانیم آمریکا همواره در رأس امور جهان قرار خواهد داشت.»

 

جورج بوش: واقعا آنچه اتفاق افتاد قابل توصیف نیست

«جورج بوش» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، نیز در این مراسم گفت: «۲۰ سال پیش، همه ما در مکان‌هایی مختلف، اما در یک لحظه متوجه شدیم که زندگی ما برای همیشه تغییر خواهد کرد. این قتل عام دنیا را لرزاند، زندگی افرادی که صدایشان دیگر شنیده نشد، برای همه ما ارزشمند است.»

 

او در بخشی دیگر با بیان آنکه توصیف حادثه ۱۱ سپتامبر برای کسانی که در بطن آن حضور نداشتند سخت است، گفت: «البته افرادی هستند که هنوز به دلیل شجاعت برخی افراد در پرواز شماره ۹۳، زنده هستند. بسیاری از افرادی که هنوز زنده هستند، زندگی خود را مدیون افرادی هستند که جان خود را از دست دادند.»

 

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در حالی که این کشور همچنان اسناد مربوط به این حادثه تروریستی را منتشر نمی‌کند، با بیان آنکه واقعاً آنچه اتفاق افتاد قابل توصیف نیست، مدعی شد: «هنوز به یاد دارم در چنین حادثه‌ای مردم به طور غریزی دست یاری به سوی یکدیگر دراز می‌کردند. این تنها یک نوستالژی نیست و واقعیتی از ما است، این چیزی است که ما بودیم و چیزی است که ما می‌توانیم دوباره باشیم.»

 

کامالا هریس: در بیستمین سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر باید نگاهی به گذشته داشته باشیم

«کامالا هریس» معاون جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز به همراه جورج بوش در مراسم امروز حضور یافت.

 

هریس در ابتدای سخنان خود گفت: «امروز ما به یاد تمام افرادی هستیم که در این حادثه، یا به دلیل حوادث پس از آن جان خود را از دست دادند. اتفاقی که برای پرواز شماره ۹۳ افتاد درباره شجاعت افراد حاضر در این پرواز درس‌های بسیاری به ما داد. امروز در بیستمین سالگرد جان‌باختن آن‌ها ما باید نگاهی به گذشته داشته باشیم و به کودکان در این باره درس دهیم.»

 

او در ادامه افزود: «البته باید در عین حال به آینده نیز توجه کنیم، زیرا این افراد برای آینده و ما جان خود را از دست دادند. این افراد قربانی مبارزه با تروریست‌هایی شدند که این هواپیما را دزیدند.»

 

ترامپ: نحوه خروج امریکا از افغانستان «بی‌کفایتی» فاحش بایدن بود

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، نیز در سخنانی گفت: «امروز روز بسیار غمگینی است، امروز روز غمگینی برای دلایل بسیاری است.»

 

ترامپ بدون اشاره به نژادپرسیتی و خشونت پلیس آمریکا خطاب به افسران پلیس گفت: «شما افراد باورنکردنی، بهترین‌های نیویورک هستید.»

 

زمانی‌که از ترامپ پرسیده شد آیا بار دیگر برای انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت خواهد کرد؟ گفت: «فکر کنم در این حالت خوشحال خواهید شد.»

 

او سپس به انتقاد از جو بایدن پرداخت و خروج نیرو‌های آمریکا از افغانستان را نمودی از «بی‌کفایتی» فاحش در نحوه مدیریت او دانست.

  

ترامپ، بایدن را احمق خطاب کرد

دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا همزمان با بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ گفت که بایدن در عملیات خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان یک "احمق" جلوه کرد.

 

 رئیس‌جمهور آمریکا,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

ایرنا: دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا همزمان با بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ گفت که بایدن در عملیات خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان یک "احمق" جلوه کرد.

 

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در حالی مورد انتقادهای تند ترامپ قرار گرفت که روز شنبه در مراسم بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر در محل فرو ریختن برج های دو قلوی تجارت جهانی در منهتن جنوبی در نیویورک حضور یافت.

 

بایدن را در این مراسم همسرش جیل بایدن و باراک اوباما و بیل کلینتون رئیسان جمهوری سابق آمریکا و همسرانشان همراهی می کردند.

 

دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا روز شنبه به وقت محلی همزمان با برگزاری مراسم بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در آمریکا در هیچ مراسمی شرکت نکرد.

 

ترامپ پیامی ویدئویی، بایدن را به دلیل نحوه برنامه ریزی و مدیریتش بر سر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بی کفایت خواند و بار دیگر سیاست شتابزده او را در خروج از افغانستان به باد انتقاد گرفت.

 

وی تاکید کرد که بسیار غم انگیز است جنگ ما علیه کسانی که به کشورمان آسیب زدند، هفته گذشته به این شکل پایان یافت.

 

رییس جمهوری پیشین آمریکا تصریح کرد که با این کار رهبر کشور ما خود را فردی احمق معرفی کرد.

 

وی با بیان اینکه به راحتی نخواهیم توانست از مخمصه ای که بی کفایتی بایدن به وجود آورد، رهایی پیدا کنیم، از کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی که در انفجار نزدیک فرودگاه کابل ابراز تاسف و انتقاد کرد.

 

رییس جمهوری تندرو پیشین آمریکا اضافه کرد که طالبان به راحتی و بدون حتی شلیک یک گلوله توانست به سلاح ها و تجهیزات نظامی آمریکا در افغانستان دست پیدا کند.

 

ترامپ بار دیگر مدعی شد که اگر او رئیس جمهوری آمریکا بود، چنین اتفاقی روی نمی داد.

 

وی درباره توافق دولتش با طالبان نیز گفت که من به آن پایبند نبودم زیرا می خواستم تا اول ماه می خارج شویم و وقتی آنها شرایط را نقض کردند، بمباران کردیم.

 

ترامپ با ادعای اینکه روند خروج و صلح در دوره او با طالبان به خوبی پیش می رفت، افزود که طالبان بدلیل ترس از بمباران نزدیک ما نمی آمد.

 

رییس جمهوری پیشین آمریکا درباره نحوه خروج دولت بایدن از افغانستان اظهار داشت که آنها نباید اول ارتش را بیرون می بردند بلکه ارتش باید پس از خروج همه بیرون می رفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------