موشک کره‌شمالی از روی قطار شلیک شده است



کره‌شمالی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
کره‌شمالی امروز (پنج‌شنبه) شلیک دو موشک به سمت دریای شرقی از روی یک قطار را که گمان می‌رود دو موشک بالستیک کوتاه‌برد بوده باشند، تایید کرد.

به گزارش ایسنا، آژانس خبری مرکزی کره موسوم به کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد: هنگ موشکی حمل و نقل ریلی در این رزمایش با مأموریت برای حمله به منطقه مورد نظر در فاصله ۸۰۰ کیلومتری از محل آن پس از حرکت به سمت منطقه کوهستانی مرکزی در سپیده‌دم ۱۵ سپتامبر شرکت کرد.

 

کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد که کره‌شمالی دقیقا هدف مورد نظر در دریای شرقی را مورد اصابت قرار داد.

 

براساس تصاویری که این رسانه دولتی پیونگ‌یانگ منتشر کرده است، به نظر می‌رسد این موشک‌ها از روی یک قطار شلیک شده باشند، نه یک پرتاب‌کننده متحرک. براساس این گزارش، مانورهای مذکور با هدف "افزایش قابلیت برخورد شدید چند وجهی همزمان با نیروهایی که ما را در زمان انجام عملیات نظامی ضروری تهدید می‌کنند" سازماندهی شد.

 

پایگاه کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد: این شلیک آزمایشی همچنین برای تأیید عملی بودن سیستم موشکی راه‌آهن مستقر در عملیات برای اولین بار برای قضاوت در مورد آمادگی رزمی و دستیابی به مهارت در صورت جنگ واقعی انجام شد. همچنین پاک جونگ-چون، عضو هیات رئیسه دفتر سیاسی حزب حاکم کارگران به همراه دیگر مقام‌های ارشد این مانورها را نظارت کرد.

 

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی بر تازه‌ترین موشک‌پراکنی‌ها نظارت نداشت.

 

انتظار می‌رود این سیستم جدید اجازه ‌دهد کره‌شمالی هنگام شلیک موشک با استفاده از شبکه راه‌آهن خود در سراسر این کشور، تحرک بهتری داشته باشد. چنین قطاری همچنین ممکن است با قطار مسافربری اشتباه گرفته شود و بتواند رصد ماهواره‌های نظامی را دور زده و شناسایی نشانه‌های پرتاب موشکی قریب‌الوقوع را دشوارتر کند.

 

روز چهارشنبه کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره‌شمالی ضمن انتقاد از رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی نسبت به «نابودی کامل» روابط دوجانبه بین پیونگ‌یانگ و سئول هشدار داد.

 

سخنان خواهر بانفوذ کیم جونگ اون به دنبال انجام آزمایش‌های موشکی از سوی دو کره بیان شد. مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی در جریان نظارت بر آزمایش‌های موشکی کشورش گفته بود که توانایی‌های موشکی سئول در مقابل رفتارهای «تحریک‌آمیز» کره شمالی نقش «بازدارنده‌ای مطمئن» را دارد.

 

کیم یو جونگ ضمن انتقاد از این سخنان رئیس‌جمهوری کره جنوبی تاکید کرد که پیونگ‌یانگ بدون هدف گرفتن کشوری خاص به دنبال افزایش توانایی نظامی‌اش برای دفاع از خود است. خواهر کیم جونگ اون هشدار داد که کره شمالی به اقدامات سئول واکنش نشان خواهد داد. امری که به گفته کیم یو جونگ برخلاف میل باطنی کشورش منجر به «نابودی کامل» روابط دوجانبه خواهد شد.

 

آزمایش‌های موشکی سئول تنها ساعاتی پس از آن انجام شد که ارتش‌های ژاپن و کره جنوبی از پرتاب دو موشک بالستیک به سوی دریا از طرف کره شمالی خبر دادند. کره جنوبی و ژاپن پرتاب دو موشک بالستیک کره شمالی را تأیید کردند.

 

کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ برای اولین بار پرتاب موشک بالستیک از زیردریایی را آزمایش کرد.

 

سئول و پیونگ‌یانگ با وجود برقراری آتش‌بس بین دو طرف پس از جنگ در شبه جزیره کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ هرگز پیمان صلح امضاء نکردند. به این ترتیب دو کره با وجود گذشت نزدیک به ۷۰ سال از زمان برقراری آتش‌بس همچنان در عمل در جنگ هستند.

 

کره شمالی تاکنون به درخواست‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای مذاکره دو کشور پاسخ مثبت نداده است. پیونگ‌یانگ بر لزوم تغییر سیاست‌های «خصمانه» آمریکا به عنوان پیش شرط مذاکره تاکید می‌کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------