پمپئو: رویکرد بایدن در قبال کره شمالی خطرناک است/ اعتبارمان به مخاطره می‌افتد



پمپئو,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر خارجه سابق آمریکا سیاست دولت بایدن در قبال کره شمالی را خطرناک خواند و گفت: این رویکرد، اعتبار ما را به مخاطره می‌اندازد.

 به گزارش ایسنا  به  نقل از  روزنامه واشنگتن تایمز، "مایک پمپئو" در نشستی مجازی با حضور شرکت‌کنندگانی از کره جنوبی و ژاپن افزود این گونه سیاست‌های بایدن و فقدان پاسخی منسجم در قبال پیونگ یانگ، اعتبار امریکا را نزد متحدانی که خواهان هدایت امور از سوی واشنگتن هستند، در مخاطره می‌اندازد.

 

در این نشست مجازی پمپئو ضمن هشدار در مورد اقدامات خطرناک بایدن در قبال کره شمالی و سیاست های همراه با تردید در دوران اوباما و بوش پسر در قبال کره شمالی تصریح کرد: نگران هستم آمریکا در حال بازگشت به سوی سیاست " صبر استراتژیک " مربوط به دوران اوباما باشد.

 

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت که دولت بایدن اکنون در حال تقدیم پیروزی و برد به کره شمالی است.

 

پمپئو اظهار کرد: اینکه نه فشار و نه دیپلماسی را در قبال کره شمالی انتخاب کنیم، به کره شمالی فرصت می‌دهیم تا زرادخانه خود را تقویت کند.

 

این مقام دولت سابق آمریکا گفت: اگر دولت بایدن همچنان به این رویکردش ادامه دهد، فقط به کره شمالی زمان بیشتری خواهد داد تا تحریم‌ها را تضعیف کند.

 

پمپئو با اشاره به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی تصریح کرد: مقامات پیونگ یانگ در حال آزمایش کردن این هستند که ببینید دولت بایدن چه پاسخی می‌دهد.

 

رسانه های دولتی کره شمالی اخیرا آمریکا را به فعالیت‌های نظامی ناعادلانه و دنبال کردن سیاست‌های خصمانه در برابر پیونگ یانگ و ممانعت از شروع دوباره مذاکرات برنامه هسته‌ای این کشور متهم کردند.

 

این رسانه‌ها کاخ سفید را به مانع‌تراشی برای از سرگیری مذاکرات درباره برنامه موشکی این کشور متهم کردند و افزودند آمریکا به فعالیت‌های ناعادلانه در برابر کره شمالی ادامه می‌دهد و سیاست‌های خصمانه گذشته خود را در قبال پیونگ‌یانگ تغییر نداده است. 

 

کره شمالی با جدیت به توسعه سیستم‌های تسلیحاتی خود ادامه می‌دهد تا اهرم فشار خود را برای مذاکراتی که در سال ۲۰۱۸ توسط « دونالد ترامپ » رئیس جمهوری پیشین آمریکا آغاز و در ۲۰۱۹ متوقف شد، بالاتر ببرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------