لیبرال‌ها انتخابات کانادا را بردند؛ جاستین ترودو ماندنی شد



لیبرال‌ها انتخابات کانادا,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
با پیروزی لیبرال‌ها در انتخابات فدرال کانادا، نخست‌وزیر این کشور در قدرت ماندنی شد. 

به گزارش آنا، سی تی وی نیوز اعلام کرد که لیبرال‌ها در انتخابات فدرال ۲۰۲۱ با دولت اقلیت پیروز خواهند شد و جاستین ترودو، رهبر لیبرال‌ها قدرت خود را در زمان همه‌گیری کرونا حفظ خواهد کرد.

 

این خبر پس از بسته شدن حوزه‌های رأی‌گیری انتخابات در سراسر کانادا منتشر شد.

 

آرین اولتول، رهبر حزب محافظه‌کار، رقیب اصلی جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، شکست خود را در انتخابات سراسری پذیرفت.

 

اوتول در سخنرانی خود در ستاد انتخابات حزب در اوشاوا، انتاریو گفت: من با ترودو صحبت کردم، من به خاطر مبارزات انتخاباتی‌اش به او تبریک گفتم.

 

در حالی که صف‌های طولانی در برخی از حوزه‌های رأی‌گیری موجب تمدید زمان رأی‌گیری شد، نتایج اولیه نشان می‌دهد که لیبرال‌ها در ۱۵۶ کرسی انتخاب‌شده یا پیشرو هستند.

 

در این انتخابات ۳۳۸ حوزه فدرال برای رأی‌گیری وجود داشته که یک حزب برای تشکیل دولت اکثریت باید حداقل ۱۷۰ کرسی را به دست آورد.

 

بر اساس نتایج اولیه شمارش آرا حزب لیبرال ۱۵۶ کرسی و حزب اصلی رقیب یعنی محافظه‌کاران ۱۲۳ کرسی کسب کرده‌اند.

 

در رقابت‌های ۲۰۱۹، لیبرال‌ها ۱۵۵ کرسی، محافظه‌کاران ۱۱۹ کرسی، بلوک کبکوا ۳۲ کرسی، حزب دموکراتیک جدید ۲۴ کرسی و حزب سبز دو کرسی داشتند، همچنین پنج نماینده مستقل و یک جای خالی در مجلس وجود داشت.

 

جاستین ترودو پنجم اوت با اعلام برگزاری انتخابات فدرال، پارلمان اقلیت را منحل اعلام کرد و به دنبال پیروزی اکثریت پارلمان در این انتخابات بود.

 

ترودو نامزدی مجدد خود را به عنوان فرصتی برای کانادایی‌ها مطرح کرد تا اعلام کنند که می‌خواهند چه کسی کشور را از موج چهارم بحران کرونا عبور دهد و وارد دوران جدیدی از تغییرات قابل توجه شوند.

 

ترودو ۴۹ ساله، یک شخصیت پیشرو کاریزماتیک و پسر نخست‌وزیر لیبرال اسبق پی‌یر ترودو، در سال ۲۰۱۵ بر مسند قدرت نشست اما دولتش در سال ۲۰۱۹ اکثریت خود را از دست داد.

 

نتیجه نهایی انتخابات فدرال کانادا در روز دوشنبه، پس از ۳۶ روز تبلیغات احزاب، نحوه عملکرد حزب حاکم بعدی در مبارزه با کرونا را مشخص می‌کند و مسیر رسیدگی به سایر مسائل کلیدی که در مبارزات انتخاباتی مطرح‌شده از جمله مقرون‌به‌صرفه بودن مسکن، مراقبت از کودکان و رشد اقتصادی را روشن خواهد کرد.

 

در حالی که برخی از رهبران احزاب رأی پیش از موعد را ترجیح دادند، برخی دیگر روز دوشنبه به محل‌های اخذ رأی رفتند تا به میلیون‌ها کانادایی که در حال رأی دادن بودند، ملحق شوند.

 

به دلیل محدودیت‌های بهداشت عمومی در خصوص کرونا، نحوه رأی دادن کانادایی‌ها نسبت به انتخابات گذشته تغییر کرده بود. نزدیک به یک‌میلیون نفر از طریق رأی‌گیری پستی رأی دادند و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دیگر از چهار روز پیش در رأی‌گیری پیش از موعد که از اوایل این ماه برگزار شد، شرکت کردند که نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۹، ۱۸٫۵ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۵، ۵۷ درصد افزایش داشته است.

 

میلیون‌ها نفر از مردم کانادا در حالی در انتخابات شرکت کردند که از آن‌ها خواسته‌شده بود از برخی پروتکل‌های مقابله با کرونا مانند فاصله‌گذاری فیزیکی، ضدعفونی و مقررات مربوط به ماسک پیروی کنند.

 

این امر باعث شد تا صف‌های طولانی‌تری از معمول برای ورود به برخی از مراکز رأی‌گیری وجود داشته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------