علت کاهش وزن رهبر کره شمالی مشخص شد؛فداکاری در کار نیست،قحطی پنیر سوئیسی است!



کاهش وزن رهبر کره شمالی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
کاهش وزن قابل‌توجه رهبر کره شمالی در ماه‌های اخیر با بحث‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیاری همراه بوده است. روزنامه‌ بریتانیایی "مترو" در مطلبی، کاهش وزن کیم جونگ‌اون را به محدودیت‌های مرزی این کشور در دوران شیوع کرونا و کاهش دسترسی رهبر کره شمالی به غذاهای موردعلاقه‌اش ربط داده است.

به  گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، مقام‌های کره شمالی اصرار دارند که کیم جونگ‌اون «به‌خاطر کشور» که درگیر کمبود شدید مواد غذایی است، کمتر می‌خورد. به نظر می‌رسد که او ترجیح می‌دهد بیشتر شبیه «مردی مردمی» باشد، نه دیکتاتور چاق کشوری که دچار گرسنگی و قحطی است.

 

اما روزنامه بریتانیایی مترو در گفت‌وگو با دکتر سوجین لیم، استاد دانشگاه سنترال لنکشر و کارشناس مسائل کره شمالی، گمانه‌زنی دیگری مطرح کرده و کاهش وزن رهبر کره شمالی را ناشی از قطع دسترسی‌ او به غذاهای موردعلاقه‌اش هم‌زمان با محدودیت‌های مرزی شدید برای جلوگیری از شیوع کووید ‌۱۹ دانسته است.

 

به گزارش مترو، دیکتاتور کره شمالی عاشق پنیر سوییسی است و به‌قدری پرخوری کرده که وزنش به حدود ۱۳۰ کیلوگرم رسیده بود. گفته می‌شود که طرفدار سرسخت مرغ سوخاری، ودکای روسی، کنیاک هنسی و شامپاین است.

 

 

دکتر سوجین در این زمینه گفت: «می‌دانیم که او منابع خوبی دارد، از پنیر خوشش می‌آید، مشروب‌خواری قهار است، و به انواع هله‌هوله دسترسی دارد. اما به‌دلیل اینکه مرزها بسته شده‌اند، راهی که تمام این غذاها را وارد کره شمالی می‌کرد قطع شده است. پس دیگر آن تنوع غذایی سابق را ندارد.»

 

او در ادامه افزود علاوه بر این، نمی‌توانست آن اندام چاق را حفظ کند، در حالی که مردم کشورش با گرسنگی و قحطی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به این ترتیب، به مردم نشان می‌دهد که «کنار شما هستم، مثل شما هستم، من هم در رنج و سختی‌ام.»

 

برخی افراد می‌گویند او پیش‌تر به‌عمد چاق شده بود تا به کیم ایل‌سونگ، پدربزرگش و بنیان‌گذار کره شمالی، شبیه‌تر شود.

 

به گفته دکتر لیم، ظاهر کیم جونگ‌اون مصرف داخلی و تبلیغاتی دارد، مشابه مسئله بوریس جانسون و مدل مویش.

 

کره شمالی در مواجهه با بحران کووید، سیاست «صفر مورد ابتلا» را در پیش گرفته و هرچند حتی یک مورد ابتلا به کرونا ثبت نکرده است، تمام شهرها در قرنطینه‌اند و در مرز جنوبی‌اش، قانون «شلیک به محض مشاهده» برقرار است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------