آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

سخنگوی کاخ سفید: هرلحظه ممکن است روسیه به اوکراین حمله کند/آمریکا آماده ادامه گفتگوهای امنیتی با روسیه است



 سخنگوی کاخ سفید ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
کاخ سفید هشدار داد که حمله روسیه به اوکراین ممکن است قریب الوقوع باشد.

 به گزارش مهر به نقل از ان بی سی نیوز، «جن ساکی»، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز سه‌شنبه، با هشدار نسبت به ایجاد «وضعیت بسیار خطرناک» در امتداد مرز اوکراین گفت کاخ سفید معتقد است روسیه می‌تواند هر لحظه به اوکراین حمله کند.

 

ساکی در جریان کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود گفت: «ما معتقدیم که اکنون در مرحله‌ای هستیم که روسیه می‌تواند در هر نقطه‌ای به اوکراین حمله کند. من می گویم این بدتر از آنچه بودیم است.»

 

این ارزیابی در حالی انجام می‌شود که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا این هفته به اوکراین سفر می‌کند تا با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین دیدار کند. ساکی همچنین گفت که بلینکن صبح روز سه‌شنبه با وزیر امور خارجه روسیه صحبت می‌کند و هر دو درباره ملاقات در ژنو برنامه ریزی خواهند کرد.

 

پیشتر نیز آمریکا به روسیه درباره عواقب اقتصادی وخیم در صورت حمله به اوکراین، از جمله تحریم‌های فلج کننده اقتصادی، هشدار داده بود.

 

ساکی گفت: «آنچه که وزیر بلینکن قرار است انجام دهد این است که به وضوح نشان دهد که یک مسیر دیپلماتیک رو به جلو وجود دارد. این انتخاب رئیس‌جمهور پوتین و روس‌ها است که بخواهند متحمل عواقب شدید اقتصادی شوند یا خیر.»

 

روز جمعه واشنگتن اعلام کرد که اطلاعاتی در دست دارد مبنی بر اینکه دولت روسیه در حال برنامه ریزی برای یک عملیات «پرچم دروغین» برای منطقی کردن حمله به اوکراین است. یک مقام دولتی آمریکا در این ارتباط گفت که روسیه قبلاً گروهی از عوامل خود را برای انجام عملیاتی با «پرچم دروغین» در شرق اوکراین مستقر کرده است.

 

ساکی روز سه شنبه گفت: از نظر ما هیچ گزینه‌ای از روی میز خارج نیست. ما به مشورت نزدیک با همتایان اروپایی در مورد عواقب شدید روسیه در صورت حمله بیشتر به اوکراین ادامه می‌دهیم.

 

اوکراین هفته گذشته نیز مورد حمله سایبری گسترده قرار گرفت که بیش از ۷۰ وب سایت دولتی را از بین برد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، روز یکشنبه به سی‌بی‌اس نیوز گفت که ایالات متحده همچنان در تلاش است تا مشخص کند چه کسی پشت این حمله بوده است، اما «این بخشی از کتاب بازی روسیه است. وی گفت: «اگر معلوم شود که روسیه با حملات سایبری اوکراین را تحت فشار قرار می‌دهد و اگر این روند در دوره پیش رو ادامه یابد، ما با متحدان خود برای پاسخ مناسب کار خواهیم کرد.»

 

جیک سالیوان:آمریکا آماده ادامه گفتگوهای امنیتی با روسیه است

 جیک سالیوان گفته است که زمینه برای پیشرفت معنادار از طریق دیپلماسی در مورد مسائل حیاتی امنیتی اروپا وجود دارد.

 

به گزارش مهر به نقل از تاس، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با فارین پالیسی گفت: ایالات متحده آماده ادامه گفتگوهای امنیتی با روسیه است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر روسیه بخواهد با دیپلماسی رو به جلو حرکت کند، آماده هستیم و ایده‌ها و پیشنهادهایی را برای بررسی روی میز قرار می‌دهیم و آماده ادامه بحث در این زمینه هستیم.

 

سالیوان افزود: «از دیدگاه من، زمینه برای پیشرفت معنادار از طریق دیپلماسی در مورد مسائل حیاتی امنیت اروپا که مستحق رسیدگی دقیق هستند، وجود دارد.»

 

در ۱۷ دسامبر، وزارت خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه تضمین‌های امنیتی بین روسیه و ایالات متحده و پیش نویس توافقنامه در مورد تضمین امنیت روسیه و کشورهای عضو ناتو را منتشر کرد. رایزنی‌ها درباره این موضوع در ۱۰ ژانویه در ژنو انجام شد و پس از آن نشست شورای روسیه-ناتو در ۱۲ ژانویه در بروکسل و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در ۱۳ ژانویه در وین برگزار شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------