تصمیم کلیسای انگلیس برای اسقف شدن زنان



اخبار,اخباربین الملل,کلیسای انگلیس


 اخبار بین ا لملل - موافقت کلیسای انگلیس با اسقف شدن زنان

موافقت با اسقف شدن زنان به سنتی چند صد ساله در کلیسای انگلیس پایان داد

به گزارش ایسنا، نهاد حاکم بر «کلیسای انگلستان» در یک رای‌گیری تاریخی با اسقف شدن زنان در این کلیسا موافقت کرد. این رای‌گیری که در نشست اعضای این نهاد در شهر یورک انجام شد، راه را برای انتصاب اولین اسقف زن در کلیسای انگلستان تا پایان سال جاری میلادی (2014) هموار کرد.

تصویب این طرح که مورد حمایت «جاستین وِلبی»، اسقف اعظم «کانتربری» و «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر این کشور بود به رای دو سوم از اعضای «سیناد»، نهاد حاکم بر کلیسای انگلستان نیاز داشت. این تصمیم کلیسای انگلستان به سنتی مردانه که قرن‌ها در این کلیسا جاری بوده پایان خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، موضوع انتصاب زنان به عنوان اسقف در کلیسای انگلستان در چند دهه گذشته همواره محل اختلاف نظر و شکاف در این کلیسا بوده است. دو سال پیش هم سیناد درباره این موضوع رای‌گیری کرد اما اکثریت لازم برای تصویب آن به دست نیامد. در حال حاضر زنان در کلیساهای «انگلیکن» خارج از انگلیس در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و آفریقای جنوبی به عنوان اسقف مشغول به کار هستند. اجازه انتصاب زنان به عنوان کشیش در کلیسای انگلستان حدود 20 سال پیش صادر شده بود.

 اخباربین الملل -  ایسنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------