آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترامپ: اگر رئیس‌جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی‌افتاد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: کار بزرگی که من انجام دادم فکر کنید. هرگز چنین اتفاقی (عملیات طوفان الاقصی) رخ نمی‌داد. هرگز چنین چیزی رخ…

داعش مسئولیت حمله به سینای مصر را برعهده گرفت



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, داعش

گروهک تروریستی داعش روز جمعه در بیانیه ای مسئولیت حمله به 12 نظامی در استان سینای شمالی مصر را برعهده گرفت.

 به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه ای که این گروهک تروریستی در اینترنت منتشر کرد، آمده است: نیروهای نظامی در درگیری شامگاه پنجشنبه با نیروهای دولتی مصر، علاوه بر ضبط مقادیر زیادی اسلحه، دو خودروی نظامی را منهدم کردند.

 

پیشتر یک مقام امنیتی مصر اعلام کرده بود که شمار کشته های حمله تروریستی در سینای مصر به 11تن رسیده است.

 

به گفته این مقام امنیتی، با پیدا شدن جسد سه نظامی دیگر در خارج شهر العریش سینا، (یکی از بزرگ ترین شهرهای این منطقه) شمار کشته شدگان حملات تروریستی پنجشنبه شب به 11 تن رسید.

 

حمله های شب گذشته (پنجشنبه) شامل انفجار یک خودروی بمب گذاری شده و حمله گروهک تروریستی داعش به یک مرکز بازرسی بود که در آن 30 نظامی مستقر بودند.

 

حملات در صحرای سینا و دیگر مناطق مصر، از زمان برکناری 'محمد مرسی' رئیس جمهوری پیشین مصر در سال2013 میلادی، تشدید شده است.

 

در حال حاضر شماری از گروه های تندرو در شبه جزیره سینا واقع در شمال شرق مصر فعالیت دارند که مهمترین آنها گروه موسوم به «انصاربیت المقدس» است که پس از بیعت با گروه تروریستی داعش٬ نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------