تعدادی از پزشکان و پرستاران یزدی به کرونا مبتلا شدند/ موارد مثبت کرونا در کیش دوبرابر شد



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در یزد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از ابتلای تعدادی از پرستاران ، پزشکان و کادر درمانی این استان به ویروس کرونا خبر داد.

دکتر محمود نوری شادکام سه‌شنبه شب در پاسخ به ایرنا مبنی بر تعداد مبتلایان احتمالی کادر درمان استان به بیماری کرونا، بدون اشاره به تعداد این افراد افزود: لازم است مردم با رعایت نکات بهداشتی و خارج نشدن از منزل، موجب کاهش ورودی های مراکز درمانی استان شوند تا فشار کمتری به کادر درمان استان وارد شود.

 

وی اظهار داشت: پزشکان و پرستاران و کادر درمان مبتلا شده به ویروس کرونا در قرنطینه هستند و تاکنون خوشبختانه مشکل جدی برای آنها اتفاق نیفتاده است.

 

وی از مردم خواست برای بهبودی این افراد و همه بیماران مبتلا به کرونا دعا کنند.

 

تاکنون ۸۷۶ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۲۸۸ نفر آنها پس از بهبودی، ترخیص شدند.

 

از ۴۳۷ بیمار مشکوک نمونه گیری شده که آزمایش ۱۲۷ نفر مثبت بوده است و ۱۴ نفر هم فوت کرده اند. 

 

موارد مثبت کرونا در کیش دوبرابر شد

سخنگوی شورای سلامت کیش ساعتی قبل با اعلام این خبر افزود: نتایج آزمایش شش نفر از بیماران بستری شده در بیمارستان کیش مثبت بوده و به این ترتیب آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کیش  از ۶ به ۱۲ نفر رسید. 

 

به گفته دکتر محمد رضا رضانیا "  از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۵ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان کیش بستری شده اند که از این افراد ۲۱ نفر با حال عمومی مناسب از بیمارستان کیش مرخص شده اند،آزمایش ۱۵ نفر  منفی و  ۱۲ نفر مثبت بوده است".

 

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۲  مورد ابتلا به ویروس کرونا،  شش نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده اند ، پنج نفر بستری هستند و یک نفر فوت شده است. هم اکنون در بیمارستان کیش ۱۳ نفر بستری هستند ، ۵ نفر مبتلا به کرونا ، ۲ نفر افرادی هستند که آزمایش آنها منفی اعلام شده و شش نفر نیز منتظر جواب آزمایش هستند. 

 

این آمار حاکی از سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در جزیره کیش و  این در حالیست که تردد مردم در معابر عمومی و حضور فشرده در فروشگاههای مواد غذایی بویژه داروخانه های این جزیره بدون ماسک  انجام می گیرد و خطر پذیری ابتلا به ویروس کرونا در این مکانها بالاست. 

 

از طرفی به رغم اقدامات مستمر در ضد عفونی محیط شهری، ماسکهای محافظ به عنوان ساده ترین تجهیزات مقابله با ویروس کرونا در کیش همچنان کمیاب و نایاب است و  مردم بطور مکرر به داروخانه ها و فروشگاههای لوازم پزشکی مراجعه می کنند و اغلب جواب منفی می گیرند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------