۱۸۳ مبتلای جدید به کرونا در اصفهان شناسایی شد/ رئیس بیمارستان کامکار قم نیز به کرونا مبتلا شد



اخبار,اخبار پزشکی,مبتلایان کرونا در اصفهان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در اصفهان تا امروز (شانزدهم اسفند ماه) را اعلام کرد.

آرش نجیمی در گفت وگو با ایسنا در خصوص آخرین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در اصفهان، اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان به جز کاشان و آران بیدگل تا امروز (شانزدهم اسفند ماه) به ۱۸۳ نفر افزایش یافته است.

 

وی گفت: طبق آخرین آمار پاسخ تست ۷۳۲ مورد از افراد مشکوک به کرونا مشخص شده که از این موارد تست ۵۴۹ مورد منفی و متاسفانه تست ۱۸۳نفر مثبت اعلام شده است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود: از این تعداد ۱۱۵نفر مرد و ۶۸ زن هستند که متاسفانه یک زن باردار در میان آنها است.

 

نجیمی اظهار کرد: علاوه بر اصفهان، ۱۳ شهرستان دیگر اصفهان نیز درگیر این بیماری هستند که تاکنون اصفهان ۱۰۴مورد، اردستان ۸ مورد، چادگان یک مورد، خمینی شهر ۴ مورد، خوانسار ۳ مورد، سمیرم ۱ مورد، شاهین شهر ۵ مورد، شهرضا ۶ مورد، فریدن یک مورد، فلاورجان ۴ مورد، گلپایگان یک مورد، لنجان ۸مورد، مبارکه ۶ مورد، نایین ۶ مورد، نجف آباد ۱۵ مورد و نطنر ۱۰ مورد از قطعی کرونا در آنها ثبت شده است.

 

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، متاسفانه تست کرونا ۱۱ نفر از افراد فوت شده، مثبت بوده است و تاکنون نیز ۱۵ نفر از افرادی که ابتلا قطعی به کووید- ۱۹ داشته اند از بیمارستان ترخیص و ۱۵۷ نفر هنوز بستری هستند.

 

کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و تاکنون بیش از ۹۸ هزار نفر را درگیر کرده و بالای ۳ هزار تلفات داشته است. این ویروس تاکنون بیش از ۷۰ کشور را آلوده کرده است و در ایران از حدود سه هفته ای است اولین نمونه های ابتلا به این بیماری ثبت شد که براساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر امروز، کل موارد ابتلای قطعی کروناویروس جدید در کشور ۴۷۴۷ و مجموع موارد فوتی آن ۱۲۴ تن گزارش شده و تعداد بهبودیافتگان این بیماری ۹۱۳ تن اعلام شده است.

 

کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز شود، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میانگین سنی بستری شدگان بیماری کووید- ۱۹ در ایران، بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

 

اولین نمونه مثبت کرونا در اصفهان (دوشنبه- پنجم اسفند) اعلام شد. در روزهای بعد آمار مبتلایان در اصفهان اضافه و تاکنون ۱۸۳نفر به این ویروس مبتلا شده اند که ۱۱نفر جان خود را از دست داده اند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:از مردم خواهش می کنیم در خانه بمانند
اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، ضمن اعلام خبر ابتلای دو فرد دیگر به بیماری کرونا، از مردم خواهش کرد در منزل بمانند و به اصناف نیز پیشنهاد داد تا روش‌هایی را برای کمتر کردن حضور مردم در شهر به کارگیرند.

 

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از روز گذشته تاکنون آزمایش دو بیمار مشکوک به کرونا در شهرستان اردستان مثبت اعلام‌شده که این دو مورد، یک مرد ۴۴ ساله و یک خانم ۷۵ ساله هستند.

 

وی ادامه داد: تاکنون تست کرونای ۹ نفر در اردستان مثبت اعلام‌شده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان بر جدی گرفتن قرنطینه خانگی تأکید کرد و گفت: از مردم خواهش می‌کنم که در منازل بمانند. متأسفانه شهروندان هنوز این موضوع را جدی نگرفته‌اند و رعایت نکردن این توصیه‌ در روزهای گذشته از سوی مردم، سبب افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا شده است.

 

تعداد مبتلایان به کرونا در کاشان به ۱۶ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ابتلای ۱۶ نفر شهروند کاشانی به ویروس کرونا خبر داد.

 

سیدعلیرضا مروجی در گفت‌وگو با تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به اعلام نتایج تست کرونا بیماران در منطقه کاشان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 450 بیمار در بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند و از 179 نفر تست کرونا گرفته و ارسال شده است که نتایج برخی از آنان از طریق سامانه طراحی شده اعلام شده است.

 

وی با بیان اینکه از مجموع تست‌های ارسالی 16 نفر به صورت قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند، افزود: 29 نفر مثبت غیرقطعی یا بینابینی هستند و 46 نفر نیز منفی اعلام شده و نتایج بقیه تست‌ها نیز تاکنون مشخص نشده است و به محض آنکه نتایج مشخص شود به اطلاع می‌رسد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه 31 درصد افراد بستری شده از بیمارستان‌ها مرخص شدند، ابراز داشت: افراد مرخص شده ادامه درمان خود را در منازل انجام می‌دهند و نیازی به بستری در بیمارستان نداشتند و بهبودی نسبی را کسب کرده بودند.

 

وی ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشت فردی گفت: لازم است تا شهروندان در منازل خود بمانند و از تردد غیرضروری خودداری کنند و با رعایت نکات بهداشت فردی از پیگیری از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

 

وضعیت استان قزوین بر اثر شیوع ویروس کرونا بحرانی شد

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: وضعیت استان به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا و ابتلا ۱۷۶ نفر از شهروندان به حالت قرمز و بحرانی درآمد.

 

پیمان نامدار روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به وضعیت بحرانی استان از شهروندان قزوینی درخواست می‌شود ۱۰ روز در قرنطینه خانگی بمانند.


وی اضافه کرد: این ویروس، پری برای پرواز ندارد و اگر شهروندان در خانه مانده و کمک کنند قطعا زنجیره انتقال آن گسسته خواهد شد.


نامدار گفت: تعداد مبتلایان قزوینی طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۶۵ نفری به ۱۷۶ نفر رسیده که نشان دهنده سرعت بالای شیوع این ویروس است و باید شهروندان موضوع را جدی بگیرند.


این مسوول ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های کادر درمان برای مراقبت و درمان بیماران مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا، گفت: با توجه به این شرایط باید از منابع انسانی و تجهیزات دانشگاه به صورت بهینه استفاده کرد تا با همدلی و همراهی از این بحران به سلامت گذر کنیم.

 

۲۲ بیمار کرونایی در سمنان مرخص شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: تا این لحظه، از مجموع ۴۳ مورد بیمار مثبت اعلام شده، ۲۲ بیمار با حال عمومی خوب مرخص شده‌اند.

 

 

آمار مبتلایان به کرونا در یزد به ۵۷ نفر رسید

در حالی که روز گذشته آمار رسمی اعلام شده تعداد مبتلایان به کرونا در استان یزد هفت نفر بود، امروز این تعداد به 57 نفر جهش پیدا کرد.

 

مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان به ۷۵نفر رسید

محمدرضا نیکبخت با بیان اینکه تا کنون ۴۲۴ نمونه از افراد مشکوک به تهران ارسال شده است، افزود: از این تعداد، ۲۷۷ جواب به استان واصل شده که ۲۰۲ مورد منفی و ۷۵ مورد مثبت بوده است.

 

 

تعداد مبتلایان به کرونا در البرز به 302 نفر رسید

طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان به کرونا در البرز به 302 نفر رسید.

 

آمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به 14 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع تا کنون پاسخ آزمایش ۱۴ نفر در چهارمحال و بختیاری مثبت اعلام شده است.

 

 

پنجمین فوتی ویروس کرونا در شاهرود/ ۲۵ کرونایی ترخیص شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشیتی درمانی شاهرود از فوت بانوی ۶۰ ساله بر اثر کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵ بیمار کرونایی در شاهرود با بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

 

آمار ابتلا به کرونا در فارس به ۸۱ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی سیزده مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

 

رئیس بیمارستان کامکار قم نیز به کرونا مبتلا شد

دکتر جواد خدادادی رییس بیمارستان کامکار – عرب‌نیا شهر قم نیز به ویروس کرونا مبتلا شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، وی در ۲ هفته اخیر به صورت شبانه‌روز در بیمارستان حضور داشت و در کنار سایر پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان مذکور، به بیماران خدمات‌رسانی می‌کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------