مصرف الکل ۳۷ نفر را در همدان مسموم کرد



اخبار,اخبار پزشکی,مسمومیت با الکل در همدان
مدیر اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان گفت: ۳۷ تن از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون بر اثر مصرف الکل در این استان مسموم شدند.

حبیب الله معصومی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: به دنبال تبلیغ ناصحیح تاثیر مصرف الکل در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، ۳۷ تن از شهروندان همدانی اقدام به نوشیدن الکل کرده اند که طبق بررسی های صورت گرفته ۳۳ تن از این افراد اتانول و چهار نفر متانول مصرف کرده بودند.

 

وی با بیان اینکه مصرف الکل موجب مرگ چهار تن در این استان شده است، افزود: شهروندان باید توصیه ها و هشدارهای وزارت بهداشت را رعایت کنند و به هر گونه مطالب و توصیه های منتشره از سوی منابع نامعلوم در فضای مجازی توجهی نداشته باشند.

 

معصومی بیان کرد: علت افزایش مسمومیت در دو ماه گذشته تنها مصرف الکل برای پیشگیری از کرونا نبوده بلکه برخی افراد با نزدیک شدن به این ماه اقدام به مصرف الکل می کنند و همه ساله در عید نوروز و فروردین ماه شاهد افزایش مسمومیت ها در این حوزه هستیم.

 

عضو هیات علمی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز پیشتر در این باره به ایرنا گفته بود: برخی افراد سودجو الکل صنعتی که به شکل رنگ زرد و قرمز است را با وایتکس ترکیب کرده و پس از تبدیل شدن رنگ آن به سفید، آن را به عنوان اتانول عرضه می کنند.

 

دکتر محمد طاهری با بیان اینکه یکی از راه های تشخیص الکل اتانول (پزشکی) از متانول (صنعتی) آغشته کردن پنبه به الکل و آتش زدن آن است، گفت: اگر پنبه دارای شعله کوتاه بوده و در زمان کم و با کناره های نارنجی بسوزد الکل صنعتی است چراکه الکل اتانول یا پزشکی با شعله آبی رنگ، مدت زمان طولانی تر و طول شعله بیشتر می سوزد.

 

وی گفت: الکل متانول یا صنعتی به رنگ زرد و قرمز بوده و از منظر استفاده برای ضدعفونی کردن در پایین ترین سطح در بین الکل ها قرار دارد و این نوع الکل به راحتی توسط پوست، سیستم ریوی و گوارشی جذب و متابولیزه شده و به متابولیت های سمی و بسیار خطرناک تبدیل می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------