اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

چهره و رفتار عفونت کرونا تغییر کرده است



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا
یک متخصص عفونی گفت: چهره و رفتار عفونت کرونا ویروس تغییر کرده است.

دکتر محمدرضا ناظر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه چهره و رفتار عفونت کرونا ویروس تغییر کرده است، اظهار کرد: بیماری قبلاً در افراد با تب و لرز و سرفه شروع می‌شد اما هم‌اکنون بیماری در اکثر بیماران با تب و لرز و بدن درد شروع و سپس در هفته دوم سرفه‌ها آغاز می‌شوند که این موضوع پزشک را گمراه کرده و اگر درمان فرد مناسب نباشد و شروع به فعالیت سنگین کند متأسفانه ویروس مثل قارچ کل ریه را درگیر و فرد دچار تنگی نفس شود.

 

وی با بیان اینکه بیماری به مرحله فاز شدید رسیده است، افزود: در این شرایط باید دارو و تخت‌ها مدیریت شوند و افراد نیازمند در اولویت بستری قرار گیرند.

 

این استاد تمام بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: مردم درخواست بستری بی‌مورد از پزشک خود نکنند و مسئولین به‌صورت سفارشی درخواست داروی خاص نداشته باشند و اجازه دهند متخصص عفونی کار خود را انجام دهد.

 

ناظر به تشخیص و درمان کووید - ۱۹ در سطوح ارائه خدمات سرپایی در مراحل صفر و یک بیماری اشاره کرد و با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ به‌صورت طیفی از علائم، از بی علامتی، قبل از بروز علائم تا موارد پنومونی شدید و سندروم دیسترس حاد تنفسی خود رانشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: علائم ثابت نیست و در هر زمان ممکن است بیمار، وارد مرحله بعدی شود.

 

وی گفت: گروه‌های در معرض خطر ابتلا نوع عارضه دارد کووید ۱۹، گروه اول (در معرض خطر بالا) شامل بیماری‌های شدید قلبی و عروقی نظیر نارسایی قلب، بیماری‌های عروق کرونر، کاردیومیوپاتی، بدخیمی‌ها، نارسایی مزمن کلیوی، COPD، چاقی (۳۰≥BMI)، آنمی سیکل سل، پیوند Solid organ، دیابت کنترل نشده، پیوند مغز استخوان، ایدز، نقص ایمنی، بیماری‌های متابولیک ارثی، بیماری‌های کبدی، اختلالات نورولوژیک، سایر بیماری‌های مزمن ریوی، کودکان، تالاسمی هستند.

 

این متخصص بیماری‌های عفونی گروه دوم در معرض خطر متوسط را آسم (متوسط تا شدید)، CVA، پرفشاری خون، بارداری، سیگار، مصرف کورتیکواستروئیدها و سایر داروهای ایمونوساپرسیو اعلام کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماسک زدن، شستن دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه و عدم حضور در تجمعات می‌تواند زنجیره انتقال را کاهش دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------