تولید سریع‌ و ارزان پروتئین با کمک هوش مصنوعی



تولید سریع‌ و ارزان پروتئین با کمک هوش مصنوعی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان دانشگاه فنی چالمرز سوئد دریافته‌اند که هوش مصنوعی قادر به تولید پروتئین‌های جدید است که می‌تواند تولید دارو را تسریع کند.

به گزارش آنا، هوش مصنوعی ابزاری است که افراد را قادر می‌سازد داده‌های عظیم را خیلی سریع و با دقت بالا تجزیه‌وتحلیل کنند. هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از کارهای علمی را تسریع بخشد. به‌عنوان‌مثال، محققان دانشگاه فنی چالمرز سوئد دریافته‌اند که هوش مصنوعی قادر به تولید پروتئین‌های جدید است که می‌تواند تولید دارو را تسریع کند.

 

پروتئین‌ها از نظر زیست‌شناختی برای همه سلول‌های زنده مهم هستند. آنها می‌توانند مولکول‌های دیگر را ایجاد، اصلاح یا حذف کنند. از این رو اهمیت پروتئین‌ها برای تولید دارو بسیار مهم است. در حقیقت، تقریباً بسیاری از سرطان‌ها، دیابت و سایر داروها مبتنی بر پروتئین هستند. اگر بتوانیم سریع‌تر آنها را تولید کنیم، می‌توانیم از پروتئین‌ها در توسعه پزشکی بیشتر استفاده کنیم.

 

«پروتئین گان» (ProteinGAN) یک روش جدید مهندسی پروتئین مبتنی بر هوش مصنوعی است که به دانشمندان اجازه می‌دهد فقط در طی چند هفته از طراحی رایانه به پروتئین فعال دست پیدا کنند و به همین دلیل است که این دارو یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های دارویی در چند وقت اخیر است. نه‌تنها سرعت عمل را افزایش می‌دهد، بلکه به‌ صرفه‌جویی در هزینه نیز کمک می‌کند، که در تحقیقات علمی بسیار مهم است.

 

«پروتئین گان» با مقدار زیادی داده از پروتئین‌های مطالعه‌شده تغذیه می‌شود. سیستم هوش مصنوعی آن داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کرده و پروتئین‌های جدید را بر اساس آن مدل می‌کند. قسمت دیگری از سیستم نیز پروتئین‌های جعلی را تشخیص می‌دهد.

 

اکنون دانشمندان تلاش خواهند کرد تا دریابند که چگونه می‌توان از این فناوری برای تنظیم خواص آن پروتئین‌ها استفاده کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------