نمکی: می توانیم از این پیک کرونا هم عبور کنیم



سعید نمکی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
وزیر بهداشت و درمان گفت: نها در روزهای نخست به حرف ما گوش می‌دادند اما در ادامه فقط ما یک رای در ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم در صورتی که در هیچ جای دنیا چنین وضعی نبوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی عصر سه شنبه در سفری یک روزه به قم، در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه ویروس کرونا در آینده جهش های متعددی خواهد داشت و احتمالاً ویروس های آینده واکسن را هم زیر سوال می برد گفت: واکسیناسیون صددرصدی هم نمی تواند باعث ایمنی کامل جامعه شود پس تنها راه مبارزه با ویروس رعایت شیوه نامه های بهداشتی است، چرا که واکسیناسیون انسان را رویین تن نمی کند.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه هنوز به قله و پیک بیماری نرسیده‌ایم و احتمال دارد با عادی انگاری، بیماری رشد و شدت بی بیشتری پیدا کند گفت: نمی‌توان مردم را در به وجود آمدن خیز ها و پیک های کرونا مقصر دانست چرا که در تعطیلی‌های قبلی همچنان مترو، رستوران ها و دیگر کارخانه‌های تولید بیماری فعالیت می کردند.

 

وی افزود: نظام بهداشت و درمان متولی اقتصاد کشور و تامین بسته‌های حمایتی نبوده و نیست اما این بخش ها جور و زحمت بیشماری برای ما بهمراه داشته اند.

 

نمکی با اشاره به شیوه مدیریت این بیماری در سطح کشور گفت: تنها در روزهای نخست به حرف ما گوش می‌دادند اما در ادامه فقط ما یک رای در ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم در صورتی که در هیچ جای دنیا چنین وضعی نبوده است.

 

وی با بیان اینکه بگو مگوها مشکلی را حل نمی کند افزود: در حال حاضر تنها با همکاری و همدلی تمامی نهادها و دستگاه ها می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به تحریم های ظالمانه دولت آمریکا در حوزه سلامت و درمان پرداخت و گفت: با وجود ادعای دروغ مقامات آمریکایی، تحریم ها مانع بزرگی برای تهیه و تامین دارو و تجهیزات کشور ایجاد کرده است.

 

وی همچنین به افزایش ظرفیت بهداشت و درمان کشور در ۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت تخت های icu در کشور ۲ برابر افزایش داشته و ۱۵۰۰ دستگاه اکسیژن ساز نیز به مراکز درمانی فرستاده شده است.

 

نمکی همچنین به درخواست روزهای گذشته مبنی بر تعطیلی کشور به مدت دو هفته اشاره کرد و گفت: دلهره از فروپاشی نظام سلامت و همچنین خستگی کادر درمان عامل اصلی نگارش انتشار این نامه بود.

 

وی در پایان وقوع ناآرامی‌ها و مهاجرت احتمالی شهروندان افغانستانی را یکی از تهدید ها برای اوج‌گیری دوباره کرونا ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه قم مقصد بسیاری از این مهاجران خواهد بود احتمال دارد با ورود این مهاجران به این استان و عدم رعایت دقیق شیوه نامه ها توسط آنها، شاهد اوج‌گیری مجدد بیماری باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------