ویروس کرونا به اتریش، کرواسی و سوئیس رسید/ ویروس کرونا وارد کاتالونیا شد؛ قرنطینه 20 نفر در عراق



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا
مقامات اتریش و کرواسی روز سه شنبه از ورود ویروس کرونا به کشورهای خود خبر دادند.

به گزارش فارس، مقامات اتریش و کرواسی روز سه شنبه از ورود ویروسکرونا به  کشورهای خود خبر دادند.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سخنگوی یک مرکز بهداشتی در شهر «تیرول» در اتریش  دو مورد ابتلا به این ویروس را تایید کرد. این دو  شهروندان ایتالیایی مستقر در این شهر بودند که ابتدا در شهر «لومباردی» در ایتالیا به کرونا مبتلا شدند.

 

این ویروس تاکنون جان بیش 2600 نفر در جهان را گرفته که بیشتر آن‌ها اهل چین هستند. این ویروس تاکنون به 29 کشور جهان سرایت کرده است و گفته می‌شود مبتلایان به این ویروس بیش از 80 هزار نفر  در جهان هستند.

 

به نوشته رویترز، در بین کشورهای اروپایی ایتالیا با 220 مورد ابتلا به کرونا رکورددار است.

 

روز گذشته سخنگوی اتحادیه کارگری ایتالیا از لغو اعتصاب خدمات حمل ونقل هوایی برای کاهش اختلال در کشور در بحبوحه مقابله با ویروس کرونا خبر داد. «جولیا دلپاینه» سخنگوی اتحادیه کارگری ایتالیا در این زمینه گفت که اعتصاب بخش حمل و نقل هوایی که برای سه‌شنبه در ایتالیا برنامه ریزی شده بود، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

 

«خبرگزاری فرانسه» نیز روز سه شنبه از اولین مورد ویروس کرونا در کرواسی، واقع در حوزه بالکان  خبر داد.

 

مبتلایان به «کرونا» در تایلند به ۳۷ نفر رسیدند

 تایلند از دو مورد جدید ابتلا به ویروس «کرونا» در این کشور خبر داد.

 

بدین ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۳۷ تن رسیده است.این مقام ارشد در نشستی خبری گفت که هر دو مورد جدید اهل تایلند هستند.از دو مورد جدید،‌ یک نفر زنی ۳۱ ساله است که سابقه سفر به چین داشته است. نفر دوم نیز فردی ۲۹ ساله بوده که راننده گردشگران چینی است.»

 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در بحرین به ۲۳ نفر/ 6 نفر ایرانی هستند

بحرین از شناسایی ۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داده و گفته است که این افراد هم مانند موارد قبلی از ایران آمده‌اند.

 

به نوشته بی بی سی، با این حساب تعداد افراد مبتلا به کرونا در این کشور به ۲۳ نفر رسیده که به گفته بحرین همگی از ایران سفر کرده‌اند.

 

این در حالی است که ساعتی قبل وزارت بهداشت بحرین از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد و اعلام کرده بود که شمار مبتلایان به ۱۷ نفر رسیده است.

 

بحرین امروز سفر شهروندان خود به ایران را ممنوع کرد. 

 

بیشتر کشورهای منطقه اعلام کرده‌اند که موراد تاییدشده کرونا مسافران ایران بوده‌اند.

 

ابتلای 500 زندانی به کرونا در چین/ 11 مسؤول اخراج شدند

براساس داده‌های موجود، بیش از ۵۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا جدید در زندان‌های سراسر چین شناسایی شده و ترس از احتمال شیوع ویروس را افزایش می‌دهد.

 

موارد ابتلا در زندان‌های استان هوبئی ، شاندونگ و چجیانگ یافت شدند و به نظر می‌رسد شمار افراد مبتلا بیشتر باشد که هنوز آمار دقیقی از آن در دسترس نیست.

 

پکن تیمی از بازرسان را به شاندونگ اعزام کرده است تا اوضاع را بررسی کنند و شیوع این ویروس در محل زندان‌ها را  تحت کنترل درآورند.

 

نخستین مورد ابتلا به «کرونا» در سوئیس

دفتر وزارت سلامت فدرال سوئیس امروز -‌سه‌شنبه- از نخستین مورد ابتلا به ویروس «کرونا» در این کشور خبر داد.

 

ویروس کرونا وارد کاتالونیا شد
مقامات بهداشت و درمان اسپانیا یک مورد از بیماری ویروس کرونا را در کاتالونیا شناسایی کردند که اولین مورد در این جزیره  به حساب می‌آید.

 

شمار مبتلایان کرونا در کره جنوبی به مرز ۱۰۰۰ نفر رسید

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به مرز ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

 

گزارش حاکی است که دستکم ۸۰۰ نفر از مبتلایان مربوط به شهر دایه گو واقع در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت و استان گیونگ سانگ شمالی هستند.

 

۲۰ مورد مشکوک به کرونا در نجف قرنطینه شدند

یک منبع در این باره به وبگاه بغداد الیوم گفته که مقام های مسوول ۲۰ نفر مشکوک به ویروس کرونا را در هتلی در مرکز نجف قرنطینه کرده و نمونه آزمایش های انجام شده از آنان را برای بررسی و آنالیز به بغداد ارسال کردند.

 

آمار قربانیان کرونا در ایتالیا به ۱۱ نفر افزایش یافت

«آنجلو بورِلی» رئیس سرویس ملی دفاع غیرنظامی ایتالیا روز سه‌شنبه در یک نشست خبری تأیید کرد که تعداد کسانی که بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 (بیماری ناشی از ویروس کرونا) در این کشور جان خود را از دست داده‌اند، به 11 نفر رسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------