۳.۵ میلیون زوج نابارور در کشور داریم



ناباروری،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا از وجود دست کم ۳.۵ میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد و گفت: زمان پایان یافتن ناباروری فرا رسیده است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی صادقی‌تبار امروز (پنجشنبه نهم آذر ماه) در نخستین گردهمایی پزشکان و متخصصان درمان ناباروری کرمانشاه که به همت مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به فرآیند پیر شدن جامعه، اظهار کرد: امروز جامعه ما ما به سرعت به سمت سالمندی می‌رود.

 

او با بیان اینکه دست کم ۳.۵ میلیون زوج نابارور در کشور داریم، گفت: باید کمک کنیم تا این تعداد زوج که برای صاحب فرزند شدن تمایل دارند، بچه‌دار شوند. هرچند کاری سخت است، اما شدنی است.

 

وی با اعلام اینکه زمان پایان ناباروری فرارسیده است، بیان کرد: امروز هر پدر و مادری می‌تواند طعم شیرین فرزنددار شدن را بچشد.

 

صادقی‌تبار درباره بالا بودن هزینه‌های درمان ناباروری، اظهار کرد: هزینه یک دوره درمان ناباروری در کشورهای مختلف بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار است. این رقم در کشور ما کمتر از یک هزار دلار است. با این وجود، از آنجا که تامین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان برای زوج های نابارور در کشور ما زیاد است، بیمه‌ها و دولت به این موضوع ورود کرده‌اند و حمایت‌های خوبی دارند.

 

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا به بازدید خود از مرکز درمان ناباروری سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این مرکز از نظر متخصصان، نیروها و تجهیزات، شرایط خوبی دارد؛ اما باید حمایت‌هایی از آن در زمینه ساختمان و تجهیزات صورت گیرد. وجود این مرکز در استان یک غنیمت است و یک عزم گروهی می‌خواهد که توانمندی‌های این مرکز ارتقا یابد. ما هم در تهران هر حمایتی که لازم باشد، خواهیم داشت.

 

صادقی‌تبار به تولد ۱۰۱۴ نوازد در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هرچند می‌دانم تولد این تعداد نوزاد کاری بسیار سخت و پرمرارت بوده، اما این آمار قابل تغییر است و می‌توان آن را افزایش داد.

 

وی با بیان اینکه توسعه هر جامعه در گرو نیروی انسانی آن است، افزود: نیروی انسانی هر جامعه‌ای از قشر جوان آن نشأت می گیرد. اکنون در سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه ۳۰۰ نیروی جوان و خوش‌فکر فعالیت می‌کنند که افتخارهای زیادی برای کشور و استان خود می‌آفرینند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------