خودکشی در جامعۀ پزشکی؛ آمادگی انجمن علمی روان‌پزشکان برای ارایۀ راهکارهای پیش‌گیری



خودکشی در جامعه پزشکی ایران،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
خودکشی در جامعه پزشکی ایران رواج پیدا کرده است.

به گزارش عصر ایران، در پی خودکشی یک پزشک دیگر انجمن علمی روان‌پزشکان ایران در دومین نامه به بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی خود را برای کمک به حل «مسألۀ خودکشی کادر درمان» اعلام کرده است.

 

در این نامه که به امضای دکتر وحید شریعت رییس این انجمن علمی رسیده آمده است:

«در دو هفتۀ گذشته متأسفانه دو همکار پزشک دیگر در شهرهای مختلف جان خود را در پی اقدام به خودکشی از دست داده‌اند. در فاصله نگارش نامۀ پیشین در تاریخ 26 شهریور تا این مرقومه - 20 آذر- هر از چندی اخباری مبنی بر اقدام دست‌یاران و یا پزشکان به خودکشی منتشر می‌شود که خود نشانه‌ای از وضعیت نگران کننده اجتماعی و روانی بخشی از جامعۀ تخصصی ایران است.»

 

به اعتقاد این انجمن «آثار منفی این پدیده ققط دامن‌گیر جامعۀ پزشکی نیست بلکه این اتفاقات به خصوص هنگامی که در شهرهای کوچک رخ می‌دهد بر نوجوانان و جوانان تأثیرات عمیق و ماندگار برجای می‌گذارد.»

 

انجمن علمی روان‌پزشکان در نامۀ قبلی که به طور مشترک با جمعیت علمی پیش‌گیری از خودکشی ارسال شد اعلام آمادگی کرده بود تازه‌ترین یافته‌های پژوهشی دربارۀ درگیری ذهنی با خودکشی در بین دست‌یاران را در اختیار قرار دهند.

 

در این نامه هم از وزیر خواسته‌اند وقت ملاقاتی تعیین شود تا هیأت مدیرۀ انجمن و گروهی از خبرگان ملی پیش‌گیری از خودکشی گزارشی از وضعیت موجود ارایه دهند.

 

انجمن علمی روان‌پزشکان تصریح کرده کادر درمان هنوز از زخم‌های دوران کووید 19 رنج می‌برد و دعوت از دیگر انجمن‌ها و متخصصان علوم انسانی و اجتماعی را هم برای حل مشکل مفید دانسته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------