واردات واکسن‌هایی که در داخل تولید می‌شوند، ممنوع است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,واکسن
رییس هیات امنای ارزی وزارت بهداشت گفت: واکسن هایی که در داخل تولید نمی شوند از طریق مناقصه نسبت به واردات آنها اقدام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، بیگلری، رییس انستیتو پاستور ایران گفت: معاونت بهداشت وزارت بهداشت مقدار واکسن مورد نیاز کشور را اعلام می کند و فراخوان تامین آن توسط هیات امنای ارزی صورت می گیرد و در این میان تمام شرکت هایی که در تولید و تامین این واکسن ها نقش دارند در مناقصه شرکت می کنند و براساس معیارهای استاندارد واکسن مورد نیاز کشور توسط این شرکت ها تامین می شود و اولویت رفع نیاز این واکسن ها با تولیدات داخلی است. انستیتو پاستور نیز یکی از تولیدکنندگانی است که برای تامین واکسن مورد نیاز کشور اعلام آمادگی می کند و این روالی است که همه ساله انجام می شود.

 

بیگلری اضافه کرد: در خصوص واکسن هپاتیت B، روال بر این است که طبق فراخوان اعلامی، مقدار مورد نیاز کشور به این واکسن در فراخوان اعلام می شود و انستیتو پاستور نیز تعهد خود را مبنی بر تامین مقدار مورد نیاز این واکسن اعلام می کند و براساس آن برنامه ریزی خود را انجام می دهد و این عدد همه ساله متفاوت است. در مورد تولید واکسن هپاتیت B امکان تامین 20 میلیون دز توسط انستیتو پاستور وجود دارد و طبیعی است که در صورت تامین واکسن هپاتیت مورد نیاز از داخل، هیچ گونه وارداتی انجام نخواهد گرفت.

 

درفشی، رییس هیات امنای ارزی وزارت بهداشت نیز تاکید کرد: واردات واکسن هایی که تولید داخل دارند و به مقدار مورد نیاز کشور تولید می شوند، ممنوع است. بدیهی است، واکسن هایی که در داخل تولید نمی شوند از طریق مناقصه نسبت به واردات آنها اقدام خواهد شد.

 

درفشی اضافه کرد: فراخوان دیگری نیز از سوی هیات امنای ارزی برای تامین و توزیع دارو و ملزومات پزشکی به صورت آنلاین منتشر شده است که در این خبرگزاری تعبیر اشتباهی نسبت به آن انجام شده است. مضمون این بند از شرایط شرکت های متقاضی که مربوط به مشخص کردن سهم هیات امنا است در واقع مربوط به شرکتی خصوصی است که قرار است به صورت انلاین و سیستماتیک داروی بیماران خاص را پخش کند و برای جلوگیری از کمبود دارو در این بخش شرکت های تامین کننده دارو و ملزومات پزشکی موظف هستند که در درجه نخست داروهای مورد نیاز این شرکت را تامین کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------