13 میلیون نفر در کشور دیابت یا پیش دیابت دارند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,دیابت
مدیرعامل انجمن دیابت ایران گفت: پنج میلیون و 200 هزار نفر در کشور به بیماری دیابت مبتلا هستند و هشت میلیون نفر نیز علایم این بیماری (پیش دیابت) را دارند.

به گزارش ایرنا، کامران نیکوسخن روز شنبه در یک نشست خبری در محل شبکه بیماری های غیر واگیر افزود: 80 درصد موارد بیماری دیابت قابل پیشگیری است اما به دلیل عدم آموزش و اطلاع رسانی ناکافی این بیماری رو به افزایش است. بسیاری از بیماران از دیابت خود بی خبرند.

 

وی اظهار داشت: مهمترین عامل پیشگیری از دیابت، انجام فعالیت بدنی روزانه به مدت 30 دقیقه است که متاسفانه این مسئله مورد توجه قرار نمی گیرد در مدارس دانش آموزان هفته ای یک مرتبه زنگ ورزش دارند که آن هم به بهانه های مختلف انجام نمی شود.

 

نیکوسخن ادامه داد: مردم باید با تغذیه سالم آشنا شوند به آنها آموزش داده شود که چه غذاهایی مضر هستند، متاسفانه در کشور ما بیلوردهای تبلیغاتی بزرگ برای چیس، پفک و آبمیوه که جزو آشغال های غذایی هستند، نصب شده، از این طریق درآمدزایی و با سلامت مردم بازی می شود.

 

وی تصریح کرد: برخی نهادهای حمایتگر مانند بیمه ها نیز برای سلامت مردم همکاری نمی کنند در بسیاری از کشورها بیمه ها نقش مهمی در پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر دارند و شرکت بیمه ای از بیمه شده درخواست می کند که هر سال برای انجام آزمایش های دوره ای به مراکز درمانی مراجعه کند در حالی که در کشور ما این مسئله معنا و مفهومی ندارد و بیمه فقط برای درمان بیماریها هزینه می دهد.

 

نیکوسخن تاکید کرد: با آزمایش های دوره ای می توان از بیماری هایی مانند دیابت آگاه شد و با تشخیص به موقع و زودهنگام، آن را درمان کرد.

 

به گفته وی، سن بالای 40 سال عامل خطری برای بروز دیابت است و البته با تشخیص به موقع در مراحل اولیه بیماری، درمان آن آسان تر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------