اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

قرص ضدافسردگی و ارتباط آن با «دیابت»



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,قرص ضدافسردگی
نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که مصرف داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری خطر ابتلا مادران به دیابت را افزایش می‌دهد. 

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری خطر ابتلا مادران به دیابت را افزایش می‌دهد.

 

محققان از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ کودکان متولد شده در کانادا را تحت بررسی قرار دادند و مشخص شد قرص افسردگی ریسک دیابت را در مادران باردار افزایش می‌دهد. 

 

دیابت بارداری نوعی دیابت است که به زنان باردار و جنین آنها آسیب می‌زند و در زن‌هایی برزو می‌کند که شاید هیچ سابقه‌ای از ابتلا به دیابت نداشته باشند. 

 

پژوهش دانشمندان کانادایی نشان داد، مصرف هر داروی ضد افسردگی در بارداری خطر ابتلا به دیابت بارداری را ۱۹ درصد افزایش می‌دهد. 

 

محققان تأکید می‌کنند، مصرف داروی آمیتریپتیلین و ونلافاکسینریسک بروز دیابت بارداری را بیش از ۵۲ درصد افزایش می‌دهند. 

 

محققان مرکز پزشکی CHU Sainte-Justine در مونترال می‌گویند که این یافته ها نباید باعث نگرانی شدید زنان افسرده شود بلکه باید از طریق درمان درست و سبک زندگی سالم افسردگی خود را مهار کنند.

 

این مطالعه که در مجله اینترنتی British Medical Journal (BMJ) Open منتشر شده به خوبی نشان می‌دهد، مصرف قرص‌های ضدافسردگی منجر به چاقی و اضافه‌وزن و درنهایت زمینه‌سازی دیابت نوع دوم می‌شود. 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------