اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

باکتری‌های روده، شخصیت‌مان را شکل می‌دهند!



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,باکتری‌های روده
بنا بر بررسی‌های محققان دانشگاه آکسفورد، باکتری‌های روده روی نوع شخصیت‌ ما انسان‌ها اثرگذارند. مثلا، افراد اجتماعی، جمعیت کثیری از باکتری‌های متنوع را در روده خود دارند. 

به گزارش خبرآنلاین از مدیکال‌اکسپرس، محققان دپارتمان روانشناسی تجربی وابسته به دانشگاه آکسفورد در بریتانیا، بین باکتری‌های موجود در روده (میکروبیوم‌های روده) و ویژگی‌های رفتاری افراد، ارتباطی پیدا کرده‌اند.

 

آنها در بررسی تعداد بسیاری از داوطلبان متوجه شدند، ترکیب و تنوع میکروبیوم‌های روده افراد، در خلقیات و شخصیت آنها، مانند اجتماعی یا پرخاشگر بودن، تفاوت‌هایی را موجب می‌شود.

 

تاکنون بررسی‌های متعددیی در مورد اثر میکروبیوم روده روی مغز و رفتار انجام شده است و محققان نام این نوع ارتباط را محور مغز-روده گذاشته‌اند.

 

البته بیشتر این تحقیقات روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شده است و بررسی‌های انسانی بیشتر روی نقش میکربیوم روده در وضعیت روانی-عصبی انسان متمرکز بوده است. همچنین در تحقیقات گذشته مشخص شده بود که میکروبیوم روده می‌تواند منجر به ایجاد بیماری اوتیسم شود. این بیماری با اختلال در رفتار اجتماعی بروز می‌کند.

 

تحقیق فعلی دانشمندان بریتانیایی فقط نقش میکروبیوم روده افراد روی شخصیت آنها را بررسی می‌کند. محققان بریتانیایی می‌گویند، باکتری‌های روده نه‌تنها می‌توانند موجب بروز شدت ویژگی‌های رفتاری بیماران مبتلا به اوتیسم شوند، بلکه به‌طور کلی رفتارهای اجتماعی افراد را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

کشف جالب دیگر محققان بریتانیایی این است که روده افراد اجتماعی دارای جمعیت کثیری از باکتری‌های متنوع است. از طرفی افراد مضطرب یا نگران، تنوع میکروبیومی بسیار کمتری در روده‌های خود دارند.

 

تنوع باکتری‌های روده با قرار گرفتن در برابر میکروب‌های جدید، مانند زمانی که در سفر هستیم و همچنین مصرف رژیم غذایی متفاوت ناشی می‌شود. افرادی که غذاهای جدید را امتحان می‌کنند، از تنوع میکروبیوم بیشتری برخوردار هستند.

 

به گزارش خبرآنلاین، محققان امیدوارند با این کشف بتوانند روش‌های درمانی مناسبی برای افراد مبتلا به اختلالات روحی بیابند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------