اعتراضات مردمی بابت حضور دانشجویان قرنطینه در شهریار/ دانشجویان امروز از قرنطینه خارج می‌شوند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,دانشجویان ایرانی مقیم چین
فرماندار شهریار گفت: دانشجویان ایرانی مقیم چین که برای حفاظت از بیماری کرونا به کشور بازگردانده شده بودند، امروز دوشنبه ۲۸ بهمن از قرنطینه خارج می‌شوند. 

نورالله طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: امروز با حضور وزیر بهداشت مراسم بدرقه و تحویل دانشجویان به خانواده هایشان برگزار می شود.

 

وی تاکید کرد: همه این دانشجویان اکنون در سلامت کامل هستند و در این مدت فقط برای حفظ سلامتی آنان و دیگر شهروندان قرنطینه شده بودند.

 

طاهری اظهار داشت: این دانشجویان دو هفته گذشته در مجموعه باغ گیلاس شهرستان شهریار با حضور کادر پزشکی در قرنطینه به سر می بردند.

 

فرماندار شهریار به اعتراضات مردمی بابت حضور این دانشجویان در شهریار اشاره  و خاطرنشان کرد: این اعتراض ها به خاطر نگرانی مردم بابت شیوع بیماری بود که پس از توضیحات داده شده، نگرانی ها برطرف شد.

 

این مسئول اضافه کرد: مردم پس از توضیحات علمی لازم فرز ندان خود را با صبر و بردباری پذیرفتند و نگرانی ها تا حدود زیادی بابت مشکل ساز شدن حضور این دانشجویان برطرف شد.

 

طاهری ادامه داد: همه این دانشجویان اهل تهران نیستند و برای نقاط مختلف کشور هستند.

 

فرماندار شهریار تعداد آنان را نزدیک به ۶۰ دانشجو شامل دختر و پسر اعلام کرد.

 

تارنمای رسمی کمیسیون ملی بهداشت جمهوری خلق چین بامداد دوشنبه(وقت محلی)  اعلام کرد که تاکنون یکهزار و ۵۶۳ مورد جدید از ابتلا به بیماری جدید کرونا ثبت شده و شمار کلی مبتلایان در این کشور به ۷۰ هزار و ۵۴۸ نفر رسیده است.

 

براساس این گزارش، روز گذشته در چین یکهزار و ۴۲۵ بیمار درمان شده از بیمارستان مرخص شدند و با مرگ ۱۰۵ نفر دیگر که ۱۰۰ مورد آن مربوط به استان هوبی مرکز شیوع این بیماری بوده، مجموع قربانیان کرونا در چین به ۱۷۷۰ نفر رسید.

 

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در شهر «ووهان» مرکز هوبی شروع شد، علاوه بر شهر و استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

 

آمریکا، چین، سوئد، فرانسه، مالزی و فیلیپین از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آنها شناسایی شده‌اند.

 

دولت چین در حال بررسی راهکارهای مختلف از جمله تولید و واردات دارو است تا بتواند هر چه سریع تر این مشکل را برطرف کند.

 

دانشجویان ایرانی مقیم چین از دو هفته قبل، با تمهیدات پزشکی لازم از چین به منظور جلوگیری از ابتلای آنان به ویروس کرونا به کشور بازگردانده شدند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------