میزان درمان کرونا در چین از ابتلا به ویروس پیشی گرفت



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,درمان کرونا
گزارش منابع خبری حاکی است: در روندی که می تواند پیشگیری سریعتر ویروس کرونا را نوید بدهد، شمار بهبود یافتگان این بیماری از تعداد مبتلایان جدید به این ویروس پیشی گرفته است. 

کمیسیون بهداشت ملی چین روز چهارشنبه از ابتلای یکهزار و ۷۴۹ مورد جدید به کرونا خبر داد اما همزمان اعلام کرد که یکهزار و ۸۲۴ نفر درمان شده اند.

 

این کمیسیون خاطر نشان کرد:  پیشرو مبارزه با کرونا همچنان استان خوبی و شهر ووهان مرکز آن در چین است که اولین موارد ابتلا در آنجا به ثبت رسید. از میان موارد ابتلای جدید یکهزار و ۶۹۳ نفر در استان خوبی هستند و از میان ۱۳۹ مرگ ۱۳۲ مورد آن دراین استان بوده است. در این استان شمار کسانی که درمان شده اند به ۹ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است اما ۱۱ هزار نفر همچنان با شرایط جدی بیماری بسر می برند و یا وضعیتشان وخیم است.

 

طبق این گزارش؛ ۷۵ هزار و ۱۹۶ نفر که ۷۴ هزار و ۱۸۵ نفرشان در چین هستند به کرونا مبتلا شده اند و شمار فوتی ها به ۲۰۰۹ نفر رسیده و همزمان ۱۴ هزار و ۴۴۹ نفر درمان شده اند.

 

روسیه امروز اعلام کرد:  باتوجه به همه گیری ویروس در چین از این پس از ورود همه شهروندان چینی به این کشور جلوگیری می کند.

 

این در شرایطی است که سازمان بهداشت جهانی به کشورها توصیه کرده است از اقدامات افراطی پرهیز کنند و سطح خطر سرایت ویروس را افزایش نداده و تاکید کرده است که کرونا بیماری همه گیر جهانی نیست.

 

 جونگ نانشان کارشناس ارشد پزشکی و بهداشتی چین  روز چهارشنبه در مصاحبه با رسانه ها گفت : پلاسمای تهیه شده برای مقابله با ویروس نتایج بسیار خوبی به لحاظ درمانی داشته و درواقع یک پادتن بوده که از خون بیماران مبتلا به کرونا که درمان شده اند، تهیه شده است.

 

مسوولان بهداشتی از کسانی که درمان شده اند خواستار اهدای خون شده اند و تصاویر منتشر شده نشان می دهد بسیاری از آنها در سطح چین در حال اهدای خون هستند.

 

آزمایش روی بیماران درمان شده نشان می دهد که در خون آنها پادتن تولید شده توان از بین بردن ویروس را داشته است اما این خون به مقدار کافی در اختیار پزشکان نیست.

 

 

  ایرنا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------