کرونا در آمریکا؛ تاکنون بیش از ۵۱۰۰ تن جان باخته‌اند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی ,کووید ۱۹
شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در آمریکا به بیش از ۵ هزار نفر رسیده و وضیعت در فرانسه و اسپانیا نیز همچنان بحرانی است. 

به گزارش ایسنا، شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است. سایت خبری شبکه اول آلمان امروز (پنج‌شنبه) به نقل از دانشگاه جان هاپکینز شمار کشته‌شدگان در آمریکا را بیش از ۵۱۰۰ تن گزارش داده است.

 

حدود ۲ هزار تن از قربانیان ویروس کرونا اهل نیویورک بوده‌اند. به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، تنها در روز چهارشنبه ۹۰۰ تن بر اثر ابتلا به این ویروس در آمریکا جان باختند؛ رقمی که تا پیش از آن سابقه نداشته است.

 

همچنین اعلام شده که تاکنون بیش از ۲۱۵ هزار تن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. به این ترتیب آمریکا به نقطه بحرانی گسترش کرونا در جهان بدل شده است.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با توجه به این روند بحرانی روز سه‌شنبه اعلام کرد که محدودیت‌های تعیین‌شده در آمریکا به مدت دو هفته دیگر تمدید می‌شود.

 

مقامات دولت آمریکا به رغم این اقدامات بر این باورند که بین ۱۰۰ هزار تا ۲۴۰ هزار تن در این کشور جان خود را در پی اپیدمی کرونا از دست خواهند داد.

 

ترامپ خود از «جنگ علیه ویروسی مرگبار» سخن گفت و تصریح کرد که روزهایی دشوار در طی هفته‌های آینده  انتظار شهروندان آمریکا را می‌کشد.

 

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه در نشستی خبری در کاخ سفید گفت: می‌دانم که هر آمریکایی به وظیفه میهن‌پرستانه خود عمل کرده و به ما کمک خواهد کرد که به پیروزی مطلق بر کرونا دست یابیم.

 

ترامپ همچنین گفت که دولتش در حال بررسی وضع محدویت‌های مسافرتی در داخل آمریکا است.

 

در فرانسه نیز بحران کرونا وخیم است. ژروم سالومون، مدیر اداره کل بهداری فرانسه شمار کشته‌شدگان ویروس کرونا در این کشور را بیش از ۴ هزار تن اعلام کرد.

 

او گفت که تنها در عرض ۲۴ ساعت (چهارشنبه اول آوریل) بیش از پانصد تن به شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ افزوده شده است.

 

خبرگزاری رویترز به نقل از محافل دولتی فرانسه گزارش داد که شمار رسمی قربانیان احتمالا افزایش خواهد یافت.

 

طبق اعلام دانشگاه جانز هاپکینز تاکنون بیش از ۵۷ هزار تن مبتلا به ویروس کرونا در سراسر فرانسه شناسایی شده‌اند.

 

افزایش جهشی شمار مبتلایان سبب شده که بیمارستان‌های پاریس و حومه به شدت تحت فشار قرار گیرند. از این رو قرار است، مبتلایانی که در وضعیتی وخیم به سر می‌برند، به بیمارستان‌های دیگر نقاط فرانسه و همچنین به بیمارستان‌هایی در ایالت نوردراین وستفالن آلمان منتقل کنند.

 

دولت اسپانیا نیز با توجه به شیوع پرشتاب کرونا در این کشور محدویت‌های شدیدی وضع کرد تا جلوی گسترش ابتلا به کووید ۱۹ را بگیرد. به رغم این تلاش وضعیت بحرانی در این کشور همچنان ادامه دارد و شمار مبتلایان و درگذشتگان ویروس کرونا در اسپانیا به طور چشمگیری در حال افزایش است.

 

مقامات اسپانیا اعلام کردند که تنها در روز چهارشنبه ۸۶۴ تن در پی ابتلا به ویروس کرونا جان سپرده‌اند. این پنجمین روز پیاپی بود که شمار قربانیان روزانه این ویروس در اسپانیا بیش از ۸۰۰ تن بوده است.

 

بنا بر آخرین آمار رسمی تاکنون بیش از ۹۳۰۰ تن در اسپانیا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته‌اند. شمار کل مبتلایان به این ویروس در این کشور نیز بیش از ۱۰۴ هزار نفر اعلام شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------