فرصت یک روزه اصناف برای ثبت نام در سایت وزارت بهداشت



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,وزارت بهداشت
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: همه اصناف و صنعتی‌ها تا ساعت ۲۴ پنج شنبه فرصت دارند در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام و کد دریافت کنند.

به گزارش مهر، محسن فرهادی، در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با اشاره به ثبت نام یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صنفی و صنعتی در سامانه وزارت بهداشت، افزود: جایگاه داران سوخت (پمپ بنزین و گاز) و تالارها و پاساژها کمترین ثبت نام را در سامانه داشته اند.

 

وی با بیان اینکه بیشترین اصناف در تهران، اصفهان، خراسان رضوی نام نویسی کرده اند، گفت: استانی که کمترین ثبت نام را داشته استان ایلام است.

 

فرهادی ادامه داد: بیشتر واحدها و مراکز صنعتی کوچک، ادارات و بانک‌ها و صنف تهیه و توزیع مواد غذایی ثبت نام کرده اند.

 

وی با بیان اینکه پمپ بنزین‌ها از مراکزی است که می‌تواند به شیوع بیماری دامن بزند، گفت: خواهشم این است از مدیریت جایگاهداران و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی که از جایگاهداران بخواهند که زودتر ثبت نام کنند و کد بگیرند، زیرا با اصنافی که کد نداشته باشند طبق مقررات برخورد خواهد شد، زیرا پیش شرط و شرط فعالیت همه اصناف داشتن کد و پروانه بهداشتی فعالیت است.

 

فرهادی با بیان اینکه کارفرما مسئولتی در قبال ابتلای افرادش به کرونا ندارد و فقط باید از سلامت آنها در محل کار مطمئن باشد تا علائمی نداشته باشند، افزود: اطلاعاتی که در سایت خواسته شده همه برای مقاصد بهداشتی و سلامت است.

 

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: علت ممنوعیت فعالیت رستوران‌ها، تالارها، پاساژها و باشگاه‌های ورزشی و مراکز تفریحی تجمع و تراکم و تماس افراد است و احتمال شیوع بیماری است، ما باید بتوانیم حلقه سرایت بیماری را بشکنیم، ولی اگر موارد بهداشتی رعایت نشود و الزامات فاصله گذاری رعایت نشود شاید حتی آن‌هایی را هم که با شرط و شروط مجوز فعالیت می‌دهیم دوباره مجبور شویم تعطیل کنیم.

 

وی اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم که صرفاً برای کار یا تهیه مایحتاج ضروری از خانه خارج شوند و همچنان همه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند به ویژه از کارت بانکی برای همه خریدهایشان استفاده کنند.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------