آمار مبتلایان اصفهان وقوع پیک جدید کرونا را نشان نمی دهد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,مبتلایان اصفهان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار چند روز اخیر مبتلایان به ویروس کرونا وقوع پیک جدید در استان اصفهان را نشان نمی دهد، اما هر لحظه احتمال وقوع پیک یا موج بعدی شیوع کرونا را در اصفهان می دهیم. 

آرش نجیمی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص خبر منتشر شده مبنی بر شروع پیک خفیف جدیدی از شیوع کرونا در ۱۵ استان کشور و از جمله اصفهان، اظهار کرد: آماری که تا روز گذشته (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت) داشتیم نشان دهنده شروع پیک جدید نیست، اما باتوجه به اتفاقاتی که در سایر استان ها افتاده، قدرت سرایت ویروس و متاسفانه عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم احتمال آن دور از ذهن نیست.

 

وی افزود: اینکه بگوییم در حال حاضر چنین اتفاقی افتاده و پیک جدیدی در استان اصفهان شروع شده درست نیست و آمار چند روز اخیر وقوع پیک جدید کرونا در استان اصفهان را نشان نمی دهد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه احتمال وقوع پیک مجدد شیوع کرونا در استان اصفهان وجود دارد، گفت: مدتی است اعلام می کنیم هر لحظه احتمال وقوع پیک یا موج بعدی شیوع ویروس کرونا را می دهیم و اصفهان هم جزو استان هایی است که پیش بینی شده با موج جدید مواجه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از نظر علمی تاثیر گرمای هوا بر از بین رفتن ویروس کرونا ثابت نشده، بنابراین نمی توان اطمینان داشت با گرم شدن هوا در پایان خرداد احتمالا پیکی اتفاق نیفتد و یا سریع فروکش کند.

 

نجیمی با اشاره به اینکه هنوز تعداد ثابتی از مبتلایان به ویروس کرونا را در استان داریم، تصریح کرد: البته تعداد مبتلایان نسبت به قبل کاهش پیدا کرده، اما هنوز روند کاهشی از ابتلا به ویروس کرونا را در استان نداریم.

 

تنها یک شهر سفید در استان اصفهان داریم

وی با بیان اینکه وضعیت اصفهان باتوجه به تعداد مبتلایان به کرونا هنوز قرمز است، افزود: براساس دو مقیاسی که برای تقسیم بندی رنگ های سفید، زرد و قرمز شهرها داریم، در حال حاضر فقط بوئین میاندشت را می توان به عنوان شهر سفید معرفی کرد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص نگرانی هایی که از ورود مسافران به اصفهان وجود دارد، گفت: هر جابجایی و تحرک جمعیتی می تواند منبعی برای انتقال ویروس و یا افزایش موارد بیماری باشد، بنابراین جابجایی در سطح شهر خطراتی دارد و اگر جابجایی بین استان ها صورت گیرد قطعا خطر بیشتری هم دارد، با این وجود باید همه بخش ها و از جمله هتل هایی که با ۵۰ درصد ظرفیت آغاز به کار می کنند دستورالعمل های بهداشتی تعیین شده را باید به صورت جدی رعایت کنند که باعث کم شدن بسیاری از نگرانی ها می شود.

 

نجیمی با بیان اینکه متاسفانه مشارکت مردم و حتی برخی اصناف در عمل به دستورالعمل های بهداشتی پایین بوده، گفت: اگر همه مردم به صورت جدی این دستورالعمل ها را رعایت می کردند حتی با بازگشایی هایی که انجام شد می توانستیم خیلی سریع تر به شرایط بهتری برسیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------