مشاهده یک مورد مبتلا به تب کریمه کنگو در منطقه کجور



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,تب کریمه کنگو
مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر با اشاره به مشاهده یک مورد مبتلا به تب کریمه كونگو در یکی از روستاهای منطقه کجور گفت: با مراجعه به موقع شخص مبتلا و درمان وی، شخص مبتلا درمان شد. 

سیدرحیم سیدپور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه از نیمه دوم اردیبهشت تا اواخر خردادماه زمان بروز تب کریمه کنگو است، اظهار کرد: این بیماری خطرناک از طریق کنه ای به دام می چسبد و وارد بدن حیوان می شود، گوشت آنرا آلوده می کند و پس از طریق مصرف گوشت آلوده وارد بدن انسان می شود و وی را مبتلا می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه دامداران باید توجه داشته باشند که خود دام علائمی از بیماری را نشان نمی دهد و کاملا سالم است، افزود: اما وقتی این ویروس از طریق دام آلوده به انسان منتقل شود بیماری ایجاد خواهد کرد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر، تب و خونریزی را از علائم ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو برشمرد و گفت: در صورتی که این بیماری به موقع مهار نشود شخص مبتلا در اثر خونریزی فوت خواهد شد.

 

سیدپور با اشاره به اینکه دامداران و قصابان و کسانی که دام را ذبح می کنند در معرض بیشتر این بیماری هستند، تاکید کرد: اگر دست یا قسمتی از بدن دچار خراش باشد و یا از طریق مخاط بدن و چشم این ویروس وارد بدن شود، شخص را آلوده می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه هر شخصی که گوشت تازه ذبح شده را تهیه می کند باید 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف کند، متذکر شد: امعا و احشا دام نیز باید 48 ساعت در یخچال بماند تا مصرف شود و فریزر کردن گوشت تاثیری در کاهش مدت زمان ندارد و باید زمان آن بگذرد.

 

این مسئول با اشاره به آموزش‌های لازم از طریق نیروهای شبکه بهداشت به همه دامداران، دهیاران و قصابان در بخش مرکزی و بخش کجور، گفت: به کسانی در نزدیک دام هستند و کنه روی دست یا بدنشان نشست توصیه اکید می شود به هیچ عنوان کنه را با کشتن از خود دور نکنند زیرا ویروس وارد بدنشان می شود، بنابراین توصیه می شود به محض دیدن این مورد به نزدیک ترین مراکز بهداشت و درمان مراجعه کنند تا نیروهای آموزش دیده شبکه بهداشت و دامپزشکی نسبت به جداسازی کنه از بدن اقدام کنند.

 

سیدپور ادامه داد: طی سه هفته گذشته یک مورد مبتلا به تب کریمه کنگو در یکی از روستاهای بخش کجور مشاهده شد که با مراجعه به موقع و انجام آزمایشات و درمان لازم، شخص بیمار درمان شد.

 

وی تصریح کرد: با آغاز فصل گرما، بیماری های مختلف از جمله اسهال، استفراغ و تب کریمه کنگو شیوع پیدا می کند بنابراین از مردم می خواهیم حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------