ایجاد لخته خون با تزریق واکسن جانسون و جانسون ارتباط دارد



لخته خون,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
بررسی های آژانس دارویی اروپا نشان داد تزریق واکسن جانسون و جانسون به ایجاد لخته خون در بدن افراد منجر می شود و این مورد باید به عنوان عارضه جانبی ثبت شود.

 به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، قانون گذار دارویی اتحادیه اروپا از ارتباطی احتمالی بین واکسن جانسون و جانسون و ایجاد لخته خون در بدن برخی از دریافت کنندگان واکسن خبر داده است.

 

کمیته ایمنی آژانس دارویی اروپا هشدار داد ایجاد لخته همراه کاهش تعداد پلاکت‌های خون خطرناک است و باید به عنوان یک عارضه جانبی نادر از این واکسن تک دوزی ثبت شود.

 

البته این سازمان تاکید کرد مزایای کلی واکسن برای حفاظت از فرد در مقابل کووید ۱۹ از ریسک‌های مرتبط با آن بیشتر است.

 

هفته گذشته، پس از توصیه مقامات آمریکایی به توقف موقت فرایند تزریق واکسن جانسون و جانسون و آغاز تحقیق درباره ۸ گزارش ایجاد لخته خون، این شرکت عرضه واکسن خود در اروپا را متوقف کرد.

 

آژانس دارویی اروپا با بررسی موارد اعلام شده، اعلام کرد تمام گزارش لخته خون‌ها در افراد کمتر از ۶۰ سال، مونث و تا سه هفته پس از تزریق واکسن رخ داده است.

 

لخته‌های خونی به طور معمول در رگ‌های مغز و شکم رخ می‌دهند. تجمیع آنها با سطح پایین پلاکت‌های خون به ترومبوسیتوپنی مشهور است.

 

از سوی دیگر این گزارش‌های لخته خون شباهت زیادی به مواردی داشتند که در بدن برخی دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا به وجود آمده بود.

 

همچنین این سازمان اعلام کرد براساس شواهد موجود، عامل‌های خاصی که احتمال ایجاد لخته خون در افراد را افزایش دهد، تأیید نشده است. اما افرادی که واکسن جانسون و جانسون را دریافت می‌کنند در صورت مشاهده عوارضی مانند تنگی نفس، درد در قفسه سینه، ورم پا، درد مداوم شکم، سردردهای مداوم و شدید یا تاری دید و همچنین لکه زیر پوست باید به سرعت تحت درمان قرار گیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------