اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

مصرف زیاد قهوه خطر پوکی استخوان را افزایش می دهد



قهوه,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف کافئین اضافی ممکن است با افزایش خطر پوکی استخوان مرتبط باشد. 

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان دانشگاه ساوت استرالیا با بررسی تأثیرات قهوه بر چگونگی تنظیم کلسیم در بدن توسط کلیه‌ها دریافتند که مصرف دوز بالای کافئین (۸۰۰ میلی گرم) در یک دوره شش ساعته، میزان کلسیم از دست رفته در ادرار را تقریباً دو برابر می‌کند.

 

این اولین مطالعه‌ای است که تأثیر مصرف کوتاه مدت کافئین با دوز بالا را بر روی پاکسازی کلسیم، سدیم و کراتینین از کلیه در بزرگسالان سالم گزارش می‌کند.

 

کافئین یکی از پرمصرف‌ترین داروهای تفریحی در جهان است که ۸۰ درصد بزرگسالان حداقل یک نوشیدنی کافئین دار در روز مصرف می‌کنند.

 

کافئین یک ماده محرک رایج است که برای شروع روز و هوشیار ماندن مصرف می‌شود. حتی ارتش برای کمک به مبارزه با خواب آلودگی از کافئین استفاده می‌کند.

 

در حالی که قهوه مزایای خود را دارد، تأیید خطرات ناشی از آن نیز مهم است؛ یکی از آنها نحوه کنترل کلسیم توسط کلیه‌های ما است.

 

«هایلی شولتز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «تحقیقات ما نشان داد افرادی که ۸۰۰ میلی گرم کافئین در یک روز کاری معمولی مصرف می‌کنند، دفع کلسیم در ادرارشان ۷۷ درصد افزایش می‌یابد و ایجاد کمبود بالقوه کلسیم می‌تواند بر استخوان‌های آنها تأثیر بگذارد.»

 

پوکی استخوان یک بیماری مزمن، دردناک و ناتوان کننده است که باعث می‌شود استخوان‌ها دچار تراکم کم استخوان شده و در معرض شکستگی قرار بگیرند.

 

وی در ادامه می‌افزاید: «میانگین مصرف کافئین روزانه حدود ۲۰۰ میلی گرم است، تقریباً دو فنجان قهوه. و نوشیدن هشت فنجان قهوه (۸۰۰ میلی گرم کافئین) زیاد است.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------