وضعیت وخیم کرونا در کشور| تزریق واکسن کرونا برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار معلم تا ۱۰ روز آینده



 به گزارش وزارت بهداشت در هفته اول مرداد ماه میزان مراجعات سرپایی مبتلایان به ویروس کرونا ۲۶/۵درصد، بستری‌ها ۳۲ درصد و فوت ناشی از کرونا ۳۸/۲ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است. با توجه به قدرت سرایت بالای کرونای دلتا، برای حفظ سلامتی خود و خانواده از سفر و شرکت در تجمعات پرهیز کنید.

کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

واکسیناسیون یک میلیون و ۴۰۰ هزار معلم تا ۱۰ روز آینده

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت از تزریق واکسن کرونا برای ۱.۴ میلیون نفر معلم و کادر مدارس کشور ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

 

به گزارش  ایسنا، دکتر محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت امروز (۱۰ مرداد) در حاشیه مراسم آغاز واکسیناسیون فرهنگیان کرمانشاه با اشاره به شروع واکسیناسیون معلم‌ها و کادر اجرایی مدارس در سراسر کشور گفت: در تلاشیم تزریق دوز اول واکسن معلم‌ها و کادر اجرایی مدارس ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده به اتمام برسد و پس از آن تزریق دوز دوم شروع شود.

 

کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

او با اشاره به در حال انجام بودن واکسیناسیون معلمان و کادر اجرایی مدارس توضیح داد: همه معلم ها و کادر مدارس که حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی مشمول طرح واکسیناسیون خواهند بود.

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: در تلاشیم کار واکسیناسیون این افراد هرچه سریع‌تر به اتمام برسد، چون در موعد بازگشایی مدارس هستیم و باید آموزگاران و کادر مدرسه از ایمنی لازم برخوردار شوند.

 

گویا در ادامه با اشاره به اینکه سرعت عمل در واکسیناسیون خیلی اهمیت دارد، گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا مجددا در حال تاخت و تاز است و موج پنجم بیماری را شاهد هستیم باید کار واکسیناسیون تسریع شود.

 

او روال فعلی واکسیناسیون را خوب ارزیابی کرد و افزود: اگر با روال کنونی واکسیناسیون انجام شود، امیدواریم در زمان کمی گروه‌های مختلف علیه بیماری واکسینه شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------