تلفات کرونا بر مدار رکوردرنی/۵۸۸ نفر دیگر جان باختند



 کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۵۸۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور و در خیز پنجم کرونا جان خود را از دست دادند. 

به گزارش ایرنا از وبدا،  ویروس کرونا دورخیز خود برای خیز پنجم را از ابتدای تیر ماه از جنوب کشور به مرکز کشور آغاز کرد و اکنون ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

از ابتدای شیوع کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون، این ویروس پنج خیز برداشته و تلفات این ویروس روز گذشته(یکشنبه) به یک رکورد دست یافت و طی ۲۴ ساعت ۵۴۲ نفر جان خود را بر اثر این ابتلا از دست دادند.

 

پیشتر بالاترین آمار فوتی های روزانه کرونا در ایران طی ۱۹ ماه گذشته مربوط به ششم اردیبهشت ماه سال جاری با ۴۹۶ فوتی بوده است. 

 

اما بر اساس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تلفات کرونا به یک رکورد دیگر دست یافته و ۵۸۸ نفر در طول ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

 

از دیروز تا امروز ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۰ هزار و ۸۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۸۱ نفر از آنها بستری شدند.

 

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۵۳۷ نفر رسید.

 

تا کنون سه میلیون ۵۶۵ هزار و ۵۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

۶ هزار و ۵۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۲۶ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۸۰۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

تا کنون ۱۳ میلیون و ۲ هزار و ۲۴۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۱۴۶ هزار و ۱۳۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۶ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۳۷۵ دُز رسید.

 

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

 

مقامات وزارت بهداشت پیشتر از وخیم تر شدن وضعیت در خیز پنجم این ویروس خبر داده بودند.

 

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی با استناد به یک برآورد بین المللی هشدار داد اگر به رعایت پروتکل های بهداشتی بی اعتنایی شود تعداد تلفات ویروس کرونا به ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر در روز خواهد رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------