جزئیات اجرای قرنطینه هوشمند در کشور/ ضرر ۷ تریلیونی لاک داون



اپیدمی کووید ۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: زیرساخت های لازم برای رصد هوشمند در کشور وجود دارد و می توان با رصد هوشمند بیماری کرونا را در کشور بهتر کنترل کرد. 

به گزارش مهر، حمید سوری در گفتگو با شبکه خبر افزود: حدود ۱۸ ماه از اپیدمی کووید ۱۹ در کشور می‌گذرد، بیماری نو پدیدی که در ابتدا همه دنیای اطلاعات درستی از آن نداشتند، طبیعتاً آزمون و خطا در خیلی از مداخلات چه پیشگیرانه و چه درمان وجود داشت، ولی برخی از کشورها در این مدت توانستند با استفاده از روش‌هایی، موفق‌تر عمل کنند و بار ناشی از اپیدمی را به حداقل برسانند.

 

وی گفت: از جمله رفتارها و مداخلاتی که انجام شد رویکرد هوشمندانه بود که در پیشگیری از اپیدمی کووید ۱۹ در بسیاری از کشورها مؤثر بود.

 

سوری افزود: از ابتدای شروع کرونا می‌توانستیم قرنطینه مستقیم را انجام دهیم، اما با فراگیر شدن ویروس کرونا در کشور، این امکان وجود ندارد و باید بصورت هوشمند انجام شود.

 

وی ادامه داد: هوشمند سازی قرنطینه به این معنی است که بتوانیم طغیان‌های فراگیری و جهش‌های جدید را شناسایی و مهار کنیم.

 

سوری گفت: در قرنطینه‌ای که اسم هوشمند روی آن گذاشتیم با توجه اینکه پوشش واکسیناسیون در هفته‌های اخیر به سرعت بالا برده ایم و جامعه به سمتی حرکت می‌کند که گویا جاهایی از کشور مصون شدند و جاهایی از کشور و افرادی هنوز مصون نیستند و جز گروه‌های حساس هستند و وقتی صحبت از قرنطینه می‌شود هم می‌تواند به قرنطینه معکوس باشد و هم به شکل مستقیم باشد و معمولاً قرنطینه معکوس برای گروهای پرخطر مانند سالمندان و افرادی که بیمارهای زمینه‌ای دارند استفاده می‌شود.

 

وی ادامه داد: متأسفانه یک پنجم جمعیت پر خطر کشور به دلایل مختلفی واکسیناسیون نشده اند و بیشتر مرگ ومیرهای و بستری‌ها شامل این افراد می‌شود.

 

سوری گفت: برآوردها نشان می‌دهد در صورتی که کشور قرنطینه کامل "لاک داون" انجام شود ۷ تریلیون تومان به اقتصاد کشور لطمه می‌زند و نمی‌تواند مشاغل را تعطیل کرد.

 

وی افزود: محدود کردن برخی از خدمات برای کسانی که واکسن نزده اند، شیوه‌ای است که در سراسر جهان مورد قبول است و ما نیز باید به این سمت برویم و این اقدام برای حفاظت از سلامت جامعه صورت می‌گیرد.

 

سوری با عنوان این مطلب که زیرساخت‌های لازم برای رصد هوشمند در کشور وجود دارد گفت: در مطالعه‌ای که سال گذشته در تهران روی ۲۰ هزار نفر انجام دادیم، متوجه شدیم که می‌توان با رصد هوشمند این بیماری را بهتر کنترل کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------