آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طرح نور و چالش‌های دوباره حجاب

شنبه، ۲۵ فروردین ۱۴۰۳، طرح «نور» برای برخورد با کشف حجاب آغاز شد. عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که این طرح در همه…

کنعانی مقدم: برخی از دولتی‌ها گل به خودی می‌زنند



کنعانی مقدم،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
کنعانی مقدم از عدم توانایی دولت رئیسی برای کنترل تورم انتقاد کرد.

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به عملکرد دولت رئیسی در سال 1401، به اصلاحات نیوز می‌گوید: بیشترین ضعفی که دولت رئیسی در سال 1401 داشت، موضوع عدم کنترل نقدنیگی و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود که منجر به افزایش قیمت ها و نرخ ارز، خودرو، مسکن و سایر کالاها شد. 

 

تیم اقتصادی دولت رئیسی نیز در ایجاد شرایط موجود بی تاثیر نیست. چون در گذشته کارتیمی باهم نکرده اند  و هنوز نتوانسته اند کار تیمی ارزشمندی را باهمدیگر انجام دهند و برخی هم گل به خودی می‌زنند. عدم هماهنگی با دیگر بخش‌ها، حرف‌ها و اقداماتی که انجام می‌دهند، تاثیر منفی در دیگر بخش‌های اقتصادی می‌گذارد.

 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه ازآنجایی که اقتصاد کشور ما تک محصولی و وابسته به نفت است، درآمدهای پایداری نداریم که قابلیت تبدیل به ثروت داشته باشد، گفت: ازهمین رو هر دولتی که روی کار می‌آید باید به سمت درمان بیماری اقتصادی اقدام کند و متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم مشکلات اقتصادی را حل کنیم. 

 

وی ادامه داد: تیم اقتصادی دولت رئیسی نیز در ایجاد شرایط موجود بی تاثیر نیست. چون در گذشته کارتیمی باهم نکرده اند  و هنوز نتوانسته اند کار تیمی ارزشمندی را باهمدیگر انجام دهند و برخی هم گل به خودی می‌زنند. عدم هماهنگی با دیگر بخش‌ها، حرف‌ها و اقداماتی که انجام می‌دهند، تاثیر منفی در دیگر بخش‌های اقتصادی می‌گذارد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه موافق تغییر تیم اقتصادی دولت هستم اما ابتدا باید تکلیف برنامه اقتصادی دولت مشخص شود، گفت: برنامه باید مشخص شود و متناسب با آن برنامه تیم اقتصادی تغییر و ساماندهی شود. اگر برنامه جامعه شکل نگیرد، هر تیم اقتصادی دیگری که روی کار بیاید، شرایط به همین منوال است. 

 

کنعانی مقدم ادامه داد: برنامه اقتصادی، ریل گذاری دولت را مشخص می‌کند، اما دولت باید یک نقشه راهی را به همراه برنامه زمان بندی شده ترسیم کند. مگرنه دولت ها بیشتر مجری هستند تا سیاست گذار. با توجه به اینکه سال آینده انتخابات مجلس را در پیش داریم، به نظر می‌رسد که دولت باید همچنان در راس کار باشد و امورات را تنظیم کند. حالا مجلس اینده می‌تواند در خصوص تغییر کابینه یا بخشی از آن تصمیم گیری کند. اما مخالف این هستم که زودتر از 4 سال، شاهد استعفای دولت باشیم. 

 

در سال جدید به دلیل انتخابات کنشگری بیشتر خواهد شد و ممکن است در این راستا شاهد برخی از اعتراضات باشیم، اما بعید است مانند امسال باشد.

 

کنعانی مقدم با بیان اینکه دولت رئیسی در خصوص موضوع کرونا و مهار آن موفق عمل کرد و یکی از نقاط قوت آن است، گفت: در موضوع امنیت کشور و مقابله با حوادثی که موجب اغتشاش و ناامنی در کشور شد، از دستاوردهای مهم دولت رئیسی بود.

 

کنعانی مقدم با اشاره به اینکه در سال جدید به دلیل انتخابات کنشگری بیشتر خواهد شد، گفت: ممکن است در این راستا شاهد برخی از ناآرامی ها باشیم، اما بعید است مانند اغتشاشات امسال باشد. زیرا مردم نتیجه رفتارهای اغتشاشاگران را به چشم دیدند و دیدند که اپوزیسون خارج نشین عمدتا روی آتش اختلافات بنزین می‌ریزد، بیشتر به دنبال کار خودشان و کسب درامد از رهبری این جریان ها هستند و هیچگاه دلسوز ملت نبودند و نیستند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------