آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رشیدی کوچی: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی گشت ارشاد کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت که برای انتخابات اخیر مجلس ردصلاحیت شد، در توییتی نوشت: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی و مخرب…

فاضل میبدی: حجاب از فروع دین و اختیاری است



فاضل میبدی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
فاضل میبدی می گوید: راه و روشی که نهاد امر به معروف و نهی از منکر در پیش گرفته است که با برخوردهای فیزیکی و تهدید بخواهد حجاب بر سر دختران بگذارد، نتیجه مثبتی ندارد و شرعی هم نیست.

محمدتفی فاضل میبدی فعال سیاسی با اشاره به برخورد خشن و زننده اخیر یک آمر به معروف با خانومی که حجاب اجباری نداشت، به اصلاحات نیوز می‌گوید: روشی که برخی برای برخورد با بی حجابی یا بد حجابی در پیش گرفته اند، روش نادرستی است و تاکنون هم نتیجه عکس به همراه داشته است. هیچ کجای اسلام نیامده که شما با ضرب و خشونت نهی از منکر کنید. امر به معروف صرفا در حد صحبت کردن است. اینکه شما بخواهید به سر و صورت مردم هرچه دستتان آمد بکوبید و رفتارهای خشن داشته باشید، نه عقلی است و نه شرعی! خلاف شرع است که احکام اسلامی را برایش مجازات های سنگین بگذاریم. 

 

وی با بیان اینکه باید علت و ریشه این مسائل را پیدا کرد، گفت: چرا مسئله بی حجابی از سمت هر دو طرف در مسیر لج و لجبازی قرار گرفته است و سیاسی شده است؟ معتقدم اگر بنا به برخورد کردن است باید به سراغ مسائل منکرتر برویم و ببینیم منشا اینکه زنان و دختران دیگر اعتمادی به حرف ما ندارند چیست؟ با تهدید کردن و برخوردهای فیزیکی و تند مسئله حجاب حل نمی‌شود. نباید حجاب را جزیی از هویت جمهوری اسلامی قرار دهیم چرا که کاملا با آن مخالفم.

 

میبدی ادامه داد: از ابتدا اساس جمهوری اسلامی قرار بود بر عدالت اجتماعی باشد. یعنی در جامعه فقر، تورم، تبعیض، بیکاری، فساد و ... نباشد و جامعه خصوصا جوانان نشاط داشته باشند، اینها باید هویت جمهوری اسلامی باشد، اما اینها را کنار گذاشته ایم و به حجاب چسبیده ایم. طبیعی است که این اتفاق نتیجه عکس دارد. ما در مسائل منکرتر از بی حجابی مانند فقر و اختلاس بی تفاوت هستیم! اول این ها را حل کنید حجاب خود به خود حل خواهد شد. منکرها را ول کردیم و بر موضوعاتی تمرکز کرده ایم که حتی در میان فقها هم در اصل آن اختلاف وجود دارد. 

 

این فعال سیاسی ادامه داد: راه و روشی که نهاد امر به معروف و نهی از منکر در پیش گرفته است که با برخوردهای فیزیکی و تهدید بخواهد حجاب بر سر دختران بگذارد، نتیجه مثبتی ندارد و شرعی هم نیست. 

 

خلاف شرع و عقل و سیره عقلا است. ریشه این مسئله را باید پیدا کرد. این موضوع را دارند سیاسی میکنند و باید ببینیم چرا اینگونه شد؟ اکر قرار است با منکر برخورد شود بروید سراغ منکر تر ها. اینکه مردم به حرف ما توجه نمیکنند چیست؟ ریشه یابی کنید. اینکه حجاب را جزیی از هویت جمهوری اسلامی کنیم را قبول ندارم. جوهره و هویت جمهوری اسلامی عدالت اسلامی باید باشد. امید، شغل، نشاط، رفاه و آرامش هویت جامعه اسلامی است و همه اینا را فراهم نکردیم و گیر دادیم که چرا زنان حجاب ندارند.

 

میبدی با بیان اینکه چند مورداسید پاشی که روی دختران ما صورت گرفت را دنبال نکردند و با مسببین اصلی آن برخورد نکردند، گفت: طبیعی است وقتی با این موارد برخورد نمی‌کنید، چنین نتیجه ای دارد که هر کسی به خودش اجازه می‌دهد که برخورد فیزیکی با زنان و دختران جامعه انجام دهد. اگر از ابتدا روش درستی برای حفظ ارزش ها در پیش گرفته بودیم، این همه هزینه نمی‌کردیم که دختران فقط چند سانت روسری‌شان را جلوتر بکشند. مشکل جامعه ما حجاب نیست. مشکل ما گرانی و تورم و تفاوت های طبقاتی است. به فرموده امام علی (ع) اصل ها را رها کرده و به فرع‌ها چسبیده ایم. مسئله حجاب از فروعات اسلام است و اختیاری است و با سخن و ارشاد می‌توان روی آن تاکید کرد نه با زور و اجبار و تهدید. 

 

این کارشناس مسائل دینی با تاکید بر اینکه اگر این رویه ادامه پیدا کند، خشونت از هر دو طرف ادامه پیدا می‌کند، گفت: اگر حکومت بخواهد با خشونت به این موضوع ورود کند مردم هم قطعا با خشونت عمل می‌کنند. شنیدم در گیلان به یک طلبه حمله کرده اند، خب این هم خشونت است و تفاوتی ندارد. با خشونت نمی‌توانید حجاب بر سر دختران بگذارید چرا که آنها نیز با خشونت جواب شما را خواهند داد. اتفاقی که در مشهد رخ داد واقعا ناگوار و تلخ بود و این روش ها بدعت های زشتی است. این رویه ای که برخی از آقایان خصوصا در تریبون های نماز جمعه دنبال می‌کنند روش های ناردستی است. چراباید به زنانی که حجاب ندارند برچسب های فاحشه و هرزه زده شود؟ چرا می‌گویید این دهن کجی به نظام است؟ خیر این دهن کجی به برخی از ماهاست. اینکه زنان جامعه را با الفاظ زشت خطاب کنیم این منکر و فساد است. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------