آخرین اخبار سیاسی

سید محمد خاتمی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است

رئیس دولت اصلاحات گفت: اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که به کجا رسیدیم و مسأله تورم و افزایش نقدینگی و مسائل دیگری که روز به…

یک نماینده مجلس: آمار دقیقی از بازداشتی‌ها نداریم/ اعضای صنفی دانشجویان می‌گویند 97 نفر در بازداشت هستند



اخبار,اخبار سیاسی,اولاد قباد

یک نماینده مجلس اظهارداشت: پیگیر آزادی دانشجویان بازداشت شده هستیم.

فریده اولاد قباد نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت و گو با اعتمادآنلاین با اشاره به بررسی بازداشت دانشجویان در کمیسیون آموزش و تحقیقات، گفت: از زمانیکه این موضوع مطرح شد پیگیر موضوع دانشجویان و دانش آموزان بازداشت شده بودم و  با وزرات علوم تماس هایی داشتم. 

 

وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر آمار دقیقی از کسانی که در بازداشت به سر می برند نداریم. اما اعضای شورای صنفی دانشجویان از همان روزهای اول با ما در ارتباط بودند و اسامی دانشجویان را ارائه دادند. روز گذشته به همراه چند تن از نمایندگان تهران با اعضای شورای صنفی دانشجویان جلسه ای داشتیم آنها اعلام می کردند که همچنان 97 نفر در بازداشت هستند. بعد از آن جلسه با آقای صدیق معاونت وزارت علوم صحبت کردیم و قرار شد ایشان هم پیگیری کند و آمار دقیقی از دانشجویان بازداشتی به ما ارائه کند. برخی از والدین دانشجویان هم با ما تماس هایی گرفته اند و خواستار پیگیری وضعیت فرزند بازداشت شده‌شان شدند.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در کمیسیون آموزش نیز یکی از موضوعاتی که اکثریت نمایندگان مطرح کردند در خصوص دانشجویان و دانش آموزان  بازداشت شده بود. در این جلسه هم مطرح شد که تعدادی از دانشجویان آزاد شده اند و کمیسیون در حال پیگیری دانشجویان و دانش آموزانی است که همچنان در بازداشت به سر می برند.

 

اولاد قباد ادامه داد: ما نگرانی والدینی که با ما تماس گرفتند و دانشجویانی که پیگیر آزادی همکلاسی هایشان بودند را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح کردیم.

 

وی یاد آور شد: موضوع آزاد شدن دانشجویان بازداشتی هم از سوی دوستانی در فراکسیون امید و هم در کمیسیون آموزش و تحقیقات دنبال می شود. 

 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به جلسه غیر علنی روز گذشته مجلس گفت: آقای رحمانی فضلی در جلسه غیر علنی روز گذشته اعلام کرد که تعدادی از دانشجویان آزاد شده اند و با توجه به اینکه در زمان امتحانات هستیم پیگیری می‌کنیم تا ما بقی نیز آزاد شوند.

 

 اولاد قباد افزود: کمیسیون آموزش در حال پیگیری است و ما در تعامل با وزارت آموزش و پرورش هستیم و امروز بنده پیگیری هایی را در خصوص آزاد شدن دانشجویان بازداشتی انجام می دهم.

 

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به مطالبات معترضان، گفت: تعدادی از افراد بازداشت شده پیگیر مطالبات به حقشان بودند و از نظر معیشت و کار مشکل داشتند. بسیاری از مراجعه کنندگان به نمایندگان مجلس فارق التحصیلان بیکار هستند. البته برخی نیز در این شرایط موج سواری و سو استفاده کردند و آن اعتراضات شاید منجر به اغتشاش شد. اما باید مطالبات به حق مردم را  دید و مجلس و دولت موظف است که پیگیر این مطالبات به حق باشد.نباید افرادی که مطالبات به حقی دارند را فراموش کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------