آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

مهلت مجمع تشخیص برای بررسی CFT به پایان رسید/ مجید انصاری: بسته شدن این پرونده در مجمع صحت ندارد



اخبار,اخبار سیاسی,مجمع تشخیص
امروز دوم بهمن‌ماه مهلت یک‌ساله مجمع تشخیص برای پیوستن به لایحه cft به پایان رسید و نظر شورای نگهبان درباره نپیوستن به این لایحه به تایید رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با بیان اینکه مهلت مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی CFT به پایان رسیده است، نظر شورای نگهبان مبنی بر نپویستن ایران به این لایحه مورد تاید قرار می‌گیرد.  

 

سال گذشته لایحه پوستن ایران به کنوانسیون CFT که از لوایح مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) است، به‌دلیل اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد و چندین جلسه‌ی مجمع به بررسی این لوایح و صحبت‌های موافقان و مخالفان گذشت.  

 

براساس ماده الحاقی (۲۵ مکرر) آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام مهلت اظهار نظر مجمع در خصوص مصوبات مجلس که نظر شورای نگهبان را تامین نکرده است سه ماه کاری است.  تبصره ۲ این ماده نیز اظهار می‌دارد در صورتی که رسیدگی به مصوبه مجلس نیاز به مهلت بیشتری داشته باشد، بنا به پیشنهاد کمیسیون ذیربط و تایید رئیس مجمع، مهلت مذکور افزایش خواهد یافت و مدت نهایی اظهار نظر، حداکثر تا یکسال خواهد بود.

 

تبصره ۳ ماده نیز می‌گوید اگر تا پایان یکسال نظر مصلحتی مجمع ابلاغ نشد، نظر شورای نگهبان محکم خواهد بود.

 

در هفته‌های گذشته علی احمدی رئیس کمیسیون مشترک دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری اعلام کرده بود دوم بهمن ماه سال جاری، مهلت یک ساله رسیدگی مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه «CFT» یا همان «الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم» به پایان می‌رسد.

 

از آنجا که امروز چهارشنبه (۲ بهمن) مجمع تشخیص جلسه ندارد، پس مهلت یک‌ساله بررسی cft به پایان رسیده است و نظر شورای نگهبان مبنی بر نپیوستن به این لایحه مورد تایید است. سال گذشته موافقان و مخالفان این لایحه بحث‌های فراوانی را در مجمع انجام داده بودندو هیئت عالی نظارت مجمع نیز نظرات منفی خود درباره نپیوستن به این لایحه اعلام  کرده بود. 

 

مجید انصاری: بسته شدن پرونده CFT در مجمع صحت ندارد

حجت الاسلام والمسلمین «مجید انصاری» شامگاه چهارشنبه درباره تمام شدن مهلت بررسی CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام و امکان تمدید آن، گفت: در آخرین جلسه‌ای که مجمع در رابطه با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از جمله تصویب قانون مبارزه با پولشویی و تصویب آیین‌نامه اجرایی آن و سایر اقداماتی که در این حوزه غیر از لایحه "پالرمو" و "CFT" انجام داده بود بنابراین جمهوری اسلامی اقدامات زیادی انجام داده است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد:‌ البته ابهاماتی راجع به برخی مواضعی که دبیرخانه FATF راجع به تحفظی که در قانون پولشویی و ابهاماتی که در بیانیه خودشان ایجاد کرده بود بنابراین مقرر شد که مسوولین ذی‌ربط در وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت امورخارجه و مرکز مربوط به FATF در ایران و سایر دستگاه‌ها پیگیری های خود را انجام دهند و اقدامات ایران را به اطلاع برسانند و آن اقداماتی که نسبت به مواضع آنها داشتند پیگیری کنند و گزارش بعدی را به مجمع ارائه دهند.

 

انصاری یادآور شد: اینکه امروز مطرح شده است که تاریخ رسیدگی در مجمع گذشته و پرونده مختومه و بسته شده است صحت ندارد. مجمع و جمهوری اسلامی ایران منتظر خواهد ماند برای ارائه گزارشی که مسوولین ما می‌دهند و احیانا تصمیماتی که در آینده مرکز FATF می‌گیرد متناسب با آن کشور براساس منافع ملی بررسی و تصمیم می‌گیرد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بنابراین هنوز راجع به موضوع سی اف تی و پالرمو رای گیری در مجمع نشده است؛ البته تاریخ اگر هم گذشته باشد با مکانیزیم‌هایی وجود دارد اگر مجمع تصمیم دیگری بگیرد مشکل آیین نامه را حل می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------